آماده‌باش ۶۳ اتوبوس از چهارمحال‌وبختیاری برای بازگشت زائران اربعین
کد خبر: 4166900
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

آماده‌باش ۶۳ اتوبوس از چهارمحال‌وبختیاری برای بازگشت زائران اربعین

رئیس اداره حمل و نقل مسافر چهارمحال‌وبختیاری گفت: بازگشت زائران از مرز عراق از ۹ شهریورماه آغاز شده و ۶۳ اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در مرز‌ها آماده باش هستند.

بازگشت زائران اربعین

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اصغر رحیمی، رئیس اداره حمل و نقل مسافر چهارمحال وبختیاری گفت: طبق آمار حج وزیارت، امسال 29 هزار و783 نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که ثبت‌نام 27 هزار و 177 نفر از آنها قطعی شده و حدود 6 هزار نفر از این تعداد، با 232 دستگاه اتوبوس به این زیارت معنوی اعزام شدند.

رحیمی افزود: در حال حاضر 25 اتوبوس در مرز مهران و 38 اتوبوس در مرز شلمچه برای جابه‌جایی زائران وجود دارد که صرفاً زائران استان را جابه‌جا نمی‌کنند بلکه مسافر برای هر استانی باشد اتوبوس‌ها به همان نقطه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: بازگشت زائران از مرز عراق از 9 شهریور ماه آغاز شده و 63 اتوبوس برای جابه‌جایی زائران حسینی در مرزها آماده باش هستند.

رحیمی با اشاره به اینکه 58 درصد زائران با ناوگان شخصی و 42 درصد با ناوگان عمومی سفر داشتند، بیان کرد: با توجه به کمبود اتوبوس تا کنون مشکلی برای جابه‌جایی زائران به سمت مرزها نداشتیم و با تدابیر اتخاذ شده بازگشت مسافران به مقصد نیز بدون مشکل انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: قیمت بلیط رفت به سمت مرزها 20 درصد کاهش پیدا کرده است و هزینه بازگشت با همان قیمت سابق حساب می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل و مسافر استان در پایان گفت: سال گذشته 12 هزار نفر از استان به مرزها اعزام شد و آمار اعلام شده در سال‌جاری نشان دهند افزایش 100 درصدی زائران را داشتیم.

انتهای پیام
captcha