موکب حرم بانوی کرامت بیانگر پیوند ایران و عراق است
کد خبر: 4167036
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
فرماندار قم:

موکب حرم بانوی کرامت بیانگر پیوند ایران و عراق است

عباس ذاکریان گفت: حضور پررنگ موکب حرم حضرت معصومه(س) در مسیر پیاده‌روی اربعین بسیار تأثیرگذار و بابرکت است و نشان از پیوند دو ملت ایران و عراق دارد.

دیدار عباس ذاکریان، فرماندار قم با هادی محمودنژاد، مدیر موکب حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، عباس ذاکریان، فرماندار قم با حضور در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) واقع در عمود ۱۰۸۰ ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این موکب با هادی محمودنژاد، مدیر موکب دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت‌های این موکب گفت: نسبت به سال‌های گذشته شور و حضور زائران در این موکب بیشتر شده است و حضور پررنگ موکب منتسب به حرم حضرت معصومه(س) در این مسیر معنوی بسیار تأثیرگذار و بابرکت است و نشان از پیوند دو ملت ایران و عراق است. توطئه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف و دو دستگی میان دو ملت ایران و عراق با فعالیت‌های این موکب خنثی می‌شود.

فرماندار قم افزود: وظایف نهادهای حاکمیتی در این عرصه تسهیل‌گری برای اجرای هرچه بهتر این مراسم باشکوه معنوی است، امسال شاهد افزایش اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران برای آمدن به مرز و برگرداندن زائران بودیم و امیدواریم توانسته باشیم رضایت زائران را کسب کرده باشیم‌.

ذاکریان ادامه داد: ما امسال سال کم‌مشکلی را پشت سرگذاشتیم و زائران نیز زمان رفت‌وآمد خود به زیارت را به‌خوبی مدیریت کردند که ما شاهد کمترین مشکل در خدمت‌رسانی به آنان باشیم.

فرماندار قم با بیان اینکه کسب رضایت زائران بسیار اهمیت دارد، تأکید کرد: ما در قم شاهد این هستیم که بخش قابل‌ توجهی از زائران اربعین سفر خود را آغاز می‌کنند و می‌توان قم را عمود یک سفر اربعین دانست، از این‌رو لازم است در آنجا خدمات خوبی به آنان ارائه شود و کمیته ارزیابی درصدد رصد نقاط ضعف و قوت این خدمت‌رسانی به مردم است تا در سال‌های آینده بتوان آن نقاط ضعف را برطرف کرد.

وی ضمن تشکر از مردم و دولت عراق در همکاری و میزبانی خوب آنان از زوار سید‌وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بیان کرد: همکاری خوب مردم و دولت عراق با زائران و مواکب ایرانی مستقر در مسیر پیاده‌روی ستودنی است که امیدواریم این پیوند دو ملت ایران و عراق روز به روز افزایش داشته باشد.

انتهای پیام
captcha