کاروان قرآنی نور، پیام وحی را در اربعین ترویج می‌دهد
کد خبر: 4167129
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
دبیر مجمع قاریان جمعیت قرآنیان استان گیلان:

کاروان قرآنی نور، پیام وحی را در اربعین ترویج می‌دهد

علیرضا لطفی‌نیا گفت: کاروان قرآنی نور متشکل از ۱۵ قاری بین‌المللی و ملی همراه با دو گروه تواشیح بین‌المللی با هدف اشاعه فرهنگ تلاوت قرآن در اربعین حسینی، برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

 علی رضا لطفی نیاعلیرضا لطفی‌نیا، دبیر مجمع قاریان جمعیت قرآنیان استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: افتخاری است که در موسم اربعین حسینی به‌عنوان عضو کوچکی از اعضای قاریان اعزامی کاروان نور جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق باشم.

وی با بیان اینکه کاروان قرآنی نور از سال 1395 تشکیل شده و هر ساله تعدادی از قاریان ممتاز بین‌المللی و ملی را برای اجرای برنامه‌های قرآنی و تأمین قاریان محافل به کشور عراق اعزام می‌کند، افزود: امسال هم این کاروان متشکل از 15 قاری بین‌المللی و ملی همراه با دو گروه تواشیح بین‌المللی در اربعین حسینی حضور یافته است.

این قاری ممتاز گفت: در این کاروان در شهرهای مختلف نجف، کربلا، سامرا و کاظمین برنامه‌های مختلف قرآنی نظیر تلاوت در مواکب خاص قرآنی، تلاوت‌های اذان‌گاهی، محافل قرآنی کشور عراق، همایش‌های قرآنی عتبات و... را اجرا می‌کنیم و برنامه‌های اجرایی از شبکه‌های مجازی، ملی و قرآن انعکاس داده می‌شوند.

لطفی‌نیا اربعین حسینی را بیانگر پیام صریح علاقه‌مندان و محبان به ساحت مقدس اباعبدالله(ع) دانست و در خصوص اهداف کاروان قرآنی نور افزود: هدف این کاروان با اجرای برنامه‌های مختلف اشاعه فرهنگ تلاوت قرآن در سراسر جهان اسلام است زیرا اربعین حسینی اجتماع همه شیعیان است.

دبیر مجمع قاریان جمعیت قرآنیان استان گیلان با بیان اینکه اجتماع بزرگ اربعین حسینی، مانور عظیمی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت است، گفت: به فرمایش آیت‌الله بهجت(ره): «امام زمان(عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند»، بنابراین در آن زمان همه مردم عالم باید امام حسین(ع) را شناخته باشند و پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای تحقق این امر است.

وی اظهار کرد: اجتماع عظیم شیعیان و علاقه‌مندان سیدالشهدا(ع) در این ایام بسیار دیدنی است لذا تجربه شرکت و از نزدیک دیدن این اجتماع را برای همگان از خداوند خواستارم زیرا فضایل معنوی بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام
captcha