اجلاسیه دانشگاه‌های اردبیل با رئیس مؤسسه استنادی علوم
کد خبر: 4167157
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

اجلاسیه دانشگاه‌های اردبیل با رئیس مؤسسه استنادی علوم

اجلاسیه دانشگاه‌های استان اردبیل با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

اجلاسیه دانشگاه‌های اردبیل با رئیس موسسه ISCبه گزارش گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر سیداحمد فاضل زاده، رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، ۱۳ شهریور در اجلاسیه دانشگاه‌های استان اردبیل با مؤسسه ISC به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تاریخچه‌ای از این مؤسسه گفت: این مؤسسه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی یک پایگاه جهت نمایه‌سازی نشریات جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های اسلامی در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و وظیفه رصد و پایش علم و فناوری کشور و ۵۷ کشور اسلامی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه اطلاع‌رسانی علم و فناوری کشور نیز به موسسه ISC واگذار شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی پراستناد در میان کشور‌های جهان با ۱۱۵ دانشگاه رتبه چهاردهم و در بین کشور‌های اسلامی رتبه دوم را پس از ترکیه دارد.

رئیس مؤسسه ISC ادامه داد: بر اساس میزان تولیدات علمی نمایه شده در پایگاه اسکوپوس، جمهوری اسلامی ایران با ۷۸ هزار و ۲۰۹ مستند رتبه اول را در بین کشور‌های اسلامی دارد. همچنین اچ ایندکس جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲، ۴۴۵ بوده که به این معناست که ۴۴۵ مقالات منتشر شده با آدرس سازمانی ایران، حداقل ۴۴۵ بار به آن استناد داده شده است.

فاضل زاده افزود: در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۴ پژوهشگر پراستناد یک‌دهم درصد برتر، ۸۴۱ پژوهشگر پراستناد یک درصد برتر و یک هزار و ۹۴۱ پژوهشگر پر استناد ۲ درصد برتر بوده است.

رئیس موسسه ISC گفت: در راستای پاسخ به نیاز‌های کشور و کاربردی کردن پژوهش‌ها، در سال ۱۴۰۱ نظام ایده و نیاز‌ها (نان) توسط ISC راه‌اندازی شد و تاکنون وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف نیاز‌های خود را در این سامانه ثبت نموده‌اند.

وی ادامه داد: از استان اردبیل تاکنون ۲۳۳ نیاز در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) ثبت شده است که به ۷۹ نیاز آن پاسخ داده شده است.

انتهای پیام
captcha