یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان عازم کربلا شده‌اند
کد خبر: 4167174
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
وزیر کشور خبر داد

یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان عازم کربلا شده‌اند

وزیر کشور گفت: از مجموع کل زائران راهپیمایی اربعین حسینی، حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر مربوط به ۲ مرز چذابه و شلمچه است که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائر از این مرزها به کشور بازگشته است.

احمد وحیدی وزیر کشور

احمد وحیدی، وزیر کشور امروز سه شنبه ١۴ شهریورماه در حاشیه بازدید ازپایانه مرزی شلمچه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به صحبت های که با زائران اباعبدالله الحسین (ع) در پایانه مرزی شلمچه داشتیم؛ عمدتا همه آن ها از سهولت سفر به عتبات عالیات رضایت کافی داشتند.

وزیر کشور با اشاره به فعالیت شبانه روزی ناوگان حمل و نقل برای انتقال آسان و سریع زائران اربعین حسینی عنوان کرد: هنگام ورودزائران اتوبوس های بسیاری تدارک دیده شده است که به وسیله آن ها می توانند بلافاصله جابه جا شوند؛ همچنین راه آهن و ریل باس تاخرمشهر برای جابه جایی زائران در نظر گرفته شده است افزون بر آن فرودگاه آبادان هم برای انتقال هوایی زائران اباعبدالله الحسین(ع) آماده است.

وحیدی با بیان اینکه همه امکانات برای سفر ایمن زائران فراهم شده است؛ تصریح کرد: مشکلی در بازگشت زائران نداریم و تا این لحظه دو میلیون از زوار به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به فعالیت مواکب پس از اربعین ابراز داشت: برخی از مواکب ممکن است نتوانند تا آخر ماه صفر بمانند اما تعدادی از آنها باقی خواهند ماند و پاسخگوی نیاز زائران هستند.

وزیر کشور در پایان گفت: فیلم سازان نقش مردم را در برپایی واقعه بزرگ اربعین به تصویر بکشند.

انتهای پیام
captcha