پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4167339
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کردستان برگزار شد

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با سراسر کشور امروز، 15 شهریور در سنندج و تمام شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین

به گزارش ایکنا از کردستان، مردم استان کردستان برای تجدید بیعت با سرور و سالار شهیدان در روز اربعین حسینی در دسته‌های مختلف به خیابان‌ها آمدند و مسیرهای مختلفی را در سطح شهرستان‌های استان به پیاده‌روی پرداختند.

عاشقان اباعبدالله الحسین اعم از شیعه و سنی در سنندج مسیر مهدیه تا میدان آزادی و خیابان فردوسی این شهر را با پای پیاده طی کردند و به عزاداری پرداختند و در ادامه با برپایی آیین‌های سوگواری و توزیع نذری، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) ابراز کردند.

در شهرستان‌های سقز، مریوان، سروآباد، بیجار، قروه، دیواندره، دهگلان وکامیاران مراسم عزاداری و آیین‌های راه‌پیمایی بازماندگان پیاده‌روی اربعین برگزار شد.

یاداور می‌شود؛ جاماندگان از زیارت حرم امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در روز اربعین حسینی، اگر چه کیلومتر‌ها از کربلا دور هستند، اما امروز خالصانه و عاشقانه دل به دلدار دادند و با در دست داشتن پرچم‌های عزا و برگزاری دسته‌های سینه زنی شور وصف ناپذیری را خلق کردند.

انتهای پیام
captcha