ناکام گذاشتن دشمن، فرهنگ مرسوم مردم ایران است
کد خبر: 4167556
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

ناکام گذاشتن دشمن، فرهنگ مرسوم مردم ایران است

امام‌جمعه شهرکرد گفت: شدیدترین تحریم‌ها علیه مردم اعمال شده اما خم به ابرو نیاوردند و مشکلات داخلی و به‌ویژه مسائل معيشتی رنج‌آور است که مسئولان دارند تلاش می‌کنند تا بهبود اقتصادی حاصل شود، اما مردم در برابر دشمن مقاومت می‌کنند و ناکام گذاشتن دشمن فرهنگ مرسوم مردم این مملکت بوده است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد امروز، ۱۷ شهریورماه در نماز جمعه این هفته شهرکرد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به اینکه کوشش و تلاش در کسب نورانیت تقوا انسان را به مقصد می‌رساند، اظهار کرد: خداوند در آخرین آیه از سوره مبارکه ابراهیم، در یک جمع‌بندی از سوره می‌فرماید هدف این سوره مبارکه، ابلاغ حقایق و دین است که انسان باید بداند و بفهمد و به‌وسیله آنها انذار شود و به دین عمل کند. 

وی با ذکر اینکه انسان باید با انذار، دل و درون را همیشه پاک نگه دارد، ادامه داد: سوره مبارکه ابراهیم به انسان‌ها می‌فهماند که یک خدای واحد دارند لذا باید مراقبت کنند تا بر غیر خدا خاضع و خاشع نشوند، دری جز در خدا را نزنند و راهی جز سبیل‌الله را طی نکنند. این سوره همچنین به انسان عاقل تذکر می‌دهد و او را به فکر وامی‌دارد که به خود و آینده‌اش بیندیشد و بداند چه باید بکند.

نکونام با اشاره به پشت سر گذاشتن همایش عظیم اربعین، بیان کرد: ۲۲ میلیون انسان در یک شهر گرد هم آمدند و این مسئله کوچکی نیست، ابعاد سیاسی و معنوی و نظیر اینها را هم که کنار بگذاریم، جای تأمل دارد که این شمار جمعیت چگونه گرد هم جمع می‌شوند و تمام امورات آنان از اسکان و تغذیه و ... رفع و رجوع و انجام می‌شود و این جز به برکت و عنایت خاص حسین بن علی(ع) نمی‌تواند باشد و این یک معجزه‌ است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به مراسم حج تمتع در مکه، توضیح داد: در شهر مکه مکرمه این حجم زیرساخت‌ها برای جمعیت چندمیلیون مختصر فراهم شده است و اما باز گاه هم از عهده اداره این همایش بر نمی‌آیند و گاه شاهد حوادثی مثل فاجعه منا هستیم.

نکونام با تأکید بر بُعد مذهبی همایش معنوی اربعین، گفت: اینکه اربعین بشریت را به کجا می‌برد و دستش را در دست چه کسی می‌گذارد، خیلی مهم و قابل تأمل است که سال به سال هم این همایش تقویت می‌شود که این از فرصت‌ها و عرصه‌های بزرگ مکتب اهل‌بیت(ع) یعنی مکتب پرظرفیت و تمدن‌ساز برای بشریت است.

خطیب جمعه شهرکرد با گرامیداشت سالروز شهدای والامقام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، گفت: همچنین این ایام مصادف با شهادت سیداسدالله مدنی، امام جمعه شهر تبريز است که ترور ائمه جمعه و ۱۷ هزار شهید ترور از مصادیق دشواری‌ها و مصائب بوده است و شهدای دفاع مقدس و انواع دیگر رنج‌ها را نیز متحمل شدیم.

نکونام سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا را نیز یادآور شد و افزود: بعد از این حمله که ۲۲ سال قبل صورت گرفت، شاهد بودیم که آنان چه بلوایی به راه انداختند و اینها عبرت است؛ اولا‌ً که اصل ماجرا مشخص نشد اما آمریکایی‌ها این را بهانه کردند تا به منطقه خاورمیانه ورود کنند، آنان وارد افعانستان شدند و آن‌را اشغال کردند و بلکه در مقام سیطره بر کل خاورمیانه برآمدند اما نتیجه آن شد که بعد از ۲۰ سال اشغالگری در این کشور، ناچار شدند با شرمساری و با صرف ميلياردها دلار هزینه، بدون نتیجه آنجا را ترک کنند.

آثار امروزی خون شهدای ۱۷ شهریور 

امام‌جمعه شهرکرد تصریح کرد: آمریکایی‌ها در عراق و سوریه چه‌ها که نکردند و در  ایران چه فتنه‌ها که نداشتند، در عربستان و جنگ یمن چه شیطنت‌ها که نکردند اما در نهایت چه نتیجه‌ای گرفتند؟ خون شهدای ۱۷ شهریور و شهیدمدنی‌ها را امروز داریم می‌بینیم، دنیا فهمیده که امروز دیگر روز اشغالگری و حرکت‌های استثماری و استعماری و استکباری نیست، امروز به برکت انقلاب اسلامی بیداری جهانی به‌وجود آمده است و ملت‌ها دیگر نمی‌خواهند مانند گذشته از نظام ارباب و نوکری تبعیت کنند. 

نکونام با تأکید بر اینکه امروز دیپلماسی سازنده جمهوری اسلامی راه نفوذ آرمان‌های انقلاب را به سوی جهانیان گشوده است، گفت: اینها شعار و خطبه نیست بلکه واقعیت موجود در میدان و اعتراف دوست و دشمن است، امروز شاهدیم که هر چه جلوتر می‌رویم نفوذ دولت‌های مستکبر رو به کاهش و قدرت تصمیم‌سازی آنها در جهان رو به افول بوده و این برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی است. 

وی با پاسداشت تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در تامین امنیت را نیز مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: امروز انواع خطرات و تهدیدات وجود دارد اما نتایج ایثار و از خودگذشتگی و خون دادن‌ها و مقاومت‌ها مهم‌تر است و به وضوح دیده می‌شود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، به سمت قله در حرکتیم. 

نکونام با یادآوری کلام امام خمینی(ره) که فرمودند بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود، تصریح کرد: شهادت بهترین راه برای سعادت است، شدیدترین تحریم‌ها علیه مردم اعمال شده اما خم به ابرو نیاوردند و مشکلات داخلی و به‌ویژه مسائل معيشتی رنج‌آور است که مسئولان دارند تلاش می‌کنند تا بهبود اقتصادی حاصل شود، اما مردم در برابر دشمن مقاومت می‌کنند و ناکام گذاشتن دشمن فرهنگ مرسوم مردم این مملکت بوده است. 

وی در پایان گفت: دهه پایانی صفر مصادف با ایام ارتحال وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در پیش است که تسلیت عرض می‌کنم. 

انتهای پیام
captcha