اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن بود
کد خبر: 4167557
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
امام جمعه نرماشیر:

اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن بود

حجت‌الاسلام منصفی با اشاره به حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر از مسلمانان و آزادی‌خواهان در پیاده‌روی اربعین، گفت: حضور بیش از ۴ میلیون ایرانی و زائرانی از کشورهای همسایه نشان می‌دهد علیرغم جنگ ترکیبی دشمن، هم عاشورا و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن بود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی امام جمعه نرماشیربه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام جمعه نرماشیر، امروز، ۱۷ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، به سیره پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: انسان‌ها برای شناختن خیر از شر به الگو نیاز دارند و پیامبران بهترین الگوها هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) بهترین الگو برای انسان است زیرا نه تنها دوستان بلکه  دشمنان نیز از زندگی شخصی و اجتماعی ایشان سخن ‌گفته‌اند، افزود: آن حضرت از کودکی به اخلاق نیکو و پسندیده معروف بود به‌طوری که مردم ایشان را امین می‌نامیدند. سراسر زندگی رسول گرامی اسلام رأفت و مهربانی بود و مردم را نیز به مهربانی با یکدگیر دعوت می‌کرد.

امام‌ جمعه نرماشیر در خطبه دوم به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان اشاره کرد و ادامه داد: بیانات معظم‌له کلاس درس علمی و عملی و آموزش مواجهه صحیح با دولت‌هاست. کسب رضایت الهی و خدمت به مردم دو نکته مهم در این بیانات بود که دولتمردان باید مد نظر قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حماسه بزرگ اربعین اظهار کرد: بزرگترین راهپیمایی جهان با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر از مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به پایان رسید. حضور بیش از ۴ میلیون ایرانی و زائرانی از کشورهای همسایه نشان می‌دهد علیرغم جنگ ترکیبی دشمن، هم عاشورا و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن بود.

امام‌ جمعه نرماشیر ضمن قدردانی از مردم و دولت عراق برای میزبانی شایسته از زائران اربعین و تقدیر از مردم ایران برای حضور در این مراسم، تصریح کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین نشان از عنایت خدا و وعده الهی است که شهادت امام حسین(ع) نه سرد و نه خاموش می‌شود.

حجت‌الاسلام منصفی در پایان به اقدام ضد حقوق بشری دولت فرانسه اشاره کرد و گفت: دولت فرانسه سال گذشته از مواجهه حاکمیت با پدیده بی‌حجابی انتقاد کرد و از حقوق زنان صحبت کرد اما قانونی برای ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس این کشور تصویب شد؛ اسلام هراسی سیاست کلی است که در دستور کار دولت‌های اروپایی قرار دارد و البته به هدف خودشان نمی‌رسند.

انتهای پیام
captcha