مهمان‌نوازی کردستان‌ها از زائران اربعین وصف‌ناشدنی بود
کد خبر: 4167601
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

مهمان‌نوازی کردستان‌ها از زائران اربعین وصف‌ناشدنی بود

امام جمعه سنندج با اشاره به مهمان‌نوازی وصف‌ناشدنی مردم کردستان از زائران اربعین، گفت: مردم کردستان از آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین و حضور زائرین حسینی در کردستان هر آنچه در توان داشتند را برای مهمان‌نوازی و استقبال از زائران به خدمت گرفتند.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 17 شهریور در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با بیان اینکه حضور زائران اربعین حسینی سراسر برکت برای مردم کردستان به لحاظ معنوی و مادی بود، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی و نمود وحدت شیعه و سنی است که باید برای همیشه زنده نگه داشته شود.

وی افزود: عشق به پیامبر بر اساس آنچه از بزرگان و اصحاب حضرت نقل شده است از آغاز طلوع زمین و تا روزی که این کره خاکی باقی است ادامه دارد و این نور هرگز خاموش شدنی نیست.

امام جمعه سنندج، با اشاره به مهمان‌نوازی وصف‌ناشدنی مردم کردستان از زائران اربعین در تمام شهرها و به ویژه مریوان، بیان کرد: مردم کردستان از آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین و حضور زائرین حسینی در کردستان هر آنچه در توان داشتند را برای مهمان‌نوازی و استقبال از زائران به خدمت گرفتند.

وی گفت: کردستان امسال هم، مسیر تردد زائران اربعین بود و مردم مسلمان و عاشق اهل بیت(ع) در این استان با استقبال از زائران عمق ارادت خود به اهل بیت به ویژه ابا عبدالله الحسین(ع) را به منصه ظهور گذاشتند.

ماموستا رستمی اظهار کرد: محبت و دوست داشتن پیامبر را باید از اصحاب بلندمرتبه اسلام یاد گرفت که سراسر وجودشان را فدای پیامبر کردند و نمونه‌های ایثارگری و از خودگذشتگی‌هایشان را در روایت‌های مختلف داریم.

وی با اشاره به موضوع مهم علم و علم آموزی یادآور شد: امروز سطح سواد در خانواده‌های ایرانی بالاست و وجود افراد تحصیلکرده که دارای تحصیلات آکادمی هستند این ظرفیت را فراهم کرده است که افراد بی‌سواد به راحتی از فرصت‌های سوادآموزی بیشتری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha