فعالیت مهد قرآن بهشهر با 762 حافظ و 70 کلاس آموزشی
کد خبر: 4167702
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

فعالیت مهد قرآن بهشهر با 762 حافظ و 70 کلاس آموزشی

برفامی از فعالیت مهد قرآن بهشهر با 762 حافظ و 70 کلاس آموزشی و 49 مربی قرآن خبر داد.

گردهمایی مهد قرآن بهشهر

محمدحسن برفامی، رئیس مهد قرآن استان مازندران و مدیر مهد قرآن شهرستان بهشهر در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: طبق روال هر ساله گردهمایی مهد قرآن بهشهر در پایان ترم تابستان و شهریورماه به منظور تجلیل از نخبگان و حائزان رتبه‌های برتر شعبه در مسابقات داخلی و سراسری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مراسم امسال نیز از مجموع 100 نفر از برترین‌ها در عرصه حفظ و قرائت قرآن با اهدای هدایا تجلیل شد، افزود: این مراسم با حضور محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه طرح ملی حفظ قرآن کریم، جمعی از مدیران فرهنگی، شهری و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان برپا شد.

برفامی ادامه داد: طی مراسم امسال، چهار چهره شاخص چون سیدعبدالوحید رضا موسوی دارنده دریافت اجازه قرائت و اقرا از استاد مهدی تاجور، گرایش تنغیم، سیدعلی بابازاده، دارنده گواهینامه درجه تخصصی 4 قاریان و مدرسان، فاطمه نظری، حائز مقام اول کشوری در مسابقات مشکات و حائز رتبه سوم رشته حفظ کل در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و حکیمه نصیری، دارنده اجازه قرائت و اقراء قرآن از استاد مهدی حسنی، حضور داشتند.

مدیر مهد قرآن بهشهر اضافه کرد: همچنین در میان تجلیل‌شوندگان از 10 نفر از حافظان دارنده گواهینامه درجه دو قاریان و گواهینامه حفظ 15 جزء و 10 نفر دارنده گواهینامه حفظ 20 جزء از مهد کشوری قرآن، دارنده 15 رتبه شهرستانی در چهل و ششمین دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه و 7 راهیافته از مؤسسه به مرحله کشوری مسابقات سراسری اوقاف و امور خیریه، تجلیل شد.

وی بیان کرد: در کنار این تجلیل‌شوندگان از برترین‌های مسابقه تبارک(مسابقه‌ داخلی با محوریت حفظ در شش شعبه تحت نظارت مهد قرآن بهشهر) با محوریت حفظ 1، 3، 5، 7، 10 و 15 جزء و حفظ کل با اهدای هدایایی قدردانی شد.

برفامی با اشاره به تجلیل از 22 نفر از قرآن‌آموزان برتر مؤسسه در مسابقات مشکات، اضافه کرد: همچنین از 7 نفر از قرآن‌آموزان و حافظان برتر در مقطع ابتدایی، هفت نفر در  مقطع متوسطه اول و 11 نفر در مقطع متوسطه دوم و همچنین خردسال‌ترین حافظ شرکت‌کننده (حافظ یک جزء قرآن) به نام حسن محسنی و مسن‌ترین حافظ مؤسسه (حافظ 8 جزء مصحف شریف) به نام بتول محمدی تجلیل شد.

مدیر مهد قرآن بهشهر بیان کرد: در میان خانواده‌های قرآن‌آموزان از خانواده شربتی (مادربزرگ هاجر شربتی، حافظ 7 جزء قرآن، دو دختر خانواده مریم و مرضیه مقیمی، حافظ کل قرآن و دو نوه زهرا و زینب حسین‌زاده رکنی، حافظ اجزائی از قرآن و دو نوه دیگر محمدصادق و محمدحسین یادگاری از قاریان قرآن) با دارا بودن بیشتر قاری و حافظ مؤسسه تقدیر شد.

برفامی درباره ضرورت برگزاری چنین مراسمی به منظور تکریم حافظان و قاریان، معرفی و شناساندن الگوهای موفق قرآنی به جامعه و ایجاد زمینه‌های انگیزشی و تشویقی گفت: در حال حاضر مهد قرآن بهشهر دارای 762 حافظ، 70 کلاس آموزشی و 49 مربی فعال است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های مؤسسه ترمی و تقریبا سه ماه به طول می‌انجامد، گفت: مهد قرآن بهشهر با بیش از 26 سال فعالیت توانسته بیش از 14 هزار و 70 قرآن‌آموز را با 114 دوره، تربیت کند. این مؤسسه دارای شش شعبه در رستم‌کلا، شهیدآباد، شعبه‌ای با عنوان زینبیه مدافعان حرم، لمراسک، تیرتاش و خلیل‌شهر و سارو است.

انتهای پیام
captcha