برقراری صلح و سازش در 140 پرونده قصاص نفس در خوزستان
کد خبر: 4167947
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

برقراری صلح و سازش در 140 پرونده قصاص نفس در خوزستان

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از صلح و سازش در 140 پرونده قصاص نفس از ابتدای امسال تا پایان مردادماه در استان خبر داد و گفت: 106 مورد از این سازش‌ها در پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» و 8 مورد نیز طی پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» محقق شده است.

صلح و سازشبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان در جلسه کارگروه تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس از صلح و سازش در 140 پرونده قصاص نفس از ابتدای امسال تا پایان مردادماه در استان خبر داد و گفت: با تو جه به آمار 47 مورد مصالحه در مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد 298 درصدی در این خصوص هستیم.

وی اظهار کرد: 106 مورد از این سازش‌ها در پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» و 8 مورد نیز طی پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» محقق شده است.

وی افزود: این 140 مورد مصالحه با همکاری اعضای کارگروه صلح استان، کارگروه مشترک اداره کل زندان‌ها و مرکز توسعه حل اختلاف استان و نیز تلاش و دلسوزی صلح‌یاران استان انجام شده است که جای قدردانی دارد.

دهقانی همچنین از راه‌اندازی 10 شعبه صلحی شورای حل اختلاف در زندان‌های استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات این کار آماده شده است و اعضای آن از قبل فعالیت‌های خیرخواهانه خود را آغاز کرده‌اند و نتایج قابل قبولی نیز حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان اظهار کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص، نقش قابل توجهی در کاهش جمعیت کیفری دارد و چنانچه به صلح و سازش و رضایت طرفین ختم شود، اجر دنیوی و اخروی را نیز به دنبال داشته و موجب و ترویج بیش از پیش فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه می‌شود.

وی بر اهمیت تقدیر از تلاش‌گران عرصه صلح و سازش تاکید کرد و گفت: در این تقدیرها نباید از قضاتی که خالصانه و در راستای کاهش اختلافات تلاش کرده و پیش از ارجاع پرونده به دادگاه و صدور رأی، به این اختلافات خاتمه می‌دهند، غافل شد و این تلاش‌گران باید به نحو مقتضی مورد تقدیر قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha