بایسته‌های فتح قله حاکمیت دینی
کد خبر: 4169123
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
امام‌جمعه شهرکرد مطرح کرد

بایسته‌های فتح قله حاکمیت دینی

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در تبیین حرکت برای رسیدن قله حاکمیت دینی، اظهار کرد: لازمه این حرکت قوی‌شدن، بصیرت، دشمن‌شناسی، مقاومت، وحدت و درک موقعیت‌ها و مکر و توطئه‌هاست و باید ولایت‌پذیری و وحدت مردمی در جامعه حاکم بشود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۴ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با تسلیت ایام حزن و اندوه ارتحال نور قطب عالم حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت ثامن الحجج(ع)، اظهار کرد: همه شما محبان و علاقه‌مندان در رثای این خانواده همچنان مشکی‌پوش هستید مرحبا به شما و هزاران بار باید تحسین کرد؛ زیرا که این خاندان و خانواده مکرم را خوب شناختید، شما شاگردان مکتب اهل‌بیت(ع) هستید.

نکونام افزود: این‌همه رهبران آمدند و رفتند ولی چه کسی را به مانند این انبیاء و اولیاء الهی و خانواده سراغ دارید، اگر شیعه ثروتمندترین انسان‌های عالم است به برکت وجود این خانواده است و اگر نبی اکرم(ص) این اسلام را آورد برای اینکه ابدی شود «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ» (فتح/28) زیرا که وعده الهی است تا جهانیان در زیر این پرچم قرار بگیرند. البته تحقق این امر، گام به گام صورت می‌پذیرد و به برکت انقلاب اسلامی پیشروی می‌کنیم تا این شعار قرآنی محقق شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما نزدیک قله‌ایم و باید قله‌ها را طی کنیم.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در تبیین حرکت برای رسیدن به قله حاکمیت دینی، تأکید کرد: لازمه این حرکت قوی شدن، بصیرت، دشمن‌شناسی، مقاومت، وحدت و درک موقعیت‌ها و مکر و توطئه‌هاست و باید ولایت‌پذیری و وحدت مردمی در جامعه حاکم بشود.

وی به بازخوانی بیانات امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب پرداخت و گفت: مسلمانان باید بدانند تا زمانی که تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود، همیشه منافع بیگانگان بر منافع آنان مقدم می‌شود. اگر جهان اسلام قدری دیر بیدار شده و در راه کمال بیداری است، ایران اسلامی این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهد همان‌طور که پیداست ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است، این راه هنوز ادامه دارد تا به قله برسیم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمن مسئله زن و حجاب را در دستور کار قرار داده است و در مقام آن هستند که جامعه شریف و مکرم ایران و مخصوصا بانوان را فریب دهند، توضیح داد: تساوی مرد و زن تا حدودی درست است ولی زنان در بسیاری از مواقع جلوتر از مردان برای رسیدن به  مقاصد و منازل متعالی حرکت و نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: پوشش مناسب هم برای مرد و هم برای زن است از آنجا که ظرافت جنس زن یک نعمت خدادادی است و زنان باید پوشش مناسب با همان ظرافت داشته باشند تا مورد ملعبه هوس‌بازان قرار نگیرد حجاب کرامت زن است تا بتواند در کمال آرامش مقصد متعالی را طی کند. لذا خیلی از بانوان و دختران در این خصوص بی‌اطلاع هستند که این  مسئولیت سنگینی است بر گردن دستگاه‌های تبلیغی  فرهنگی و حوزه‌های علیمه تا جهاد تبیین کنند.

انتهای پیام
captcha