اساس فعالیت‌های فرهنگی، تقویت امید در دانشگاه است
کد خبر: 4169759
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
عبدالحسین کلانتری:

اساس فعالیت‌های فرهنگی، تقویت امید در دانشگاه است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: اساس فعالیت‌های فرهنگی تقویت امید در دانشگاه است که همواره ایجاد امید در نسل جوان مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در شصت و یکمین اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها که با شعار تحول فرهنگی دانشگاه، حکمرانی هوشمند؛ در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد، خطاب به معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: نسبت به همه مجموعه‌های فرهنگی دانشجویی دارای شناسنامه  و مجوز فعالیت، برخورد مثبت و توام با پذیرش داشته باشید و فعالان فرهنگی را به انجام فعالیت قانونی امیدوار کنید.

وی تاکید کرد: شوراهای فرهنگی و نظارت دانشگاه‌ها جلسات منظم داشته باشند و درخواست‌های برگزاری برنامه توسط تشکل‌ها به سرعت بررسی و اعلام نظر شود و حتما ایجاد امید و نشاط در محیط دانشگاه اصل قرار بگیرد و خدای ناکرده فضای بسته‌ای نباشد که دانشجو سرخورده شود.

کلانتری افزود: مسئولان دانشگاه وظیفه اعطای مجوز و حمایت از مجموعه‌های فرهنگی دانشجویی را برعهده دارند و میدان‌داری برنامه‌ها با دانشجویان است؛ اعطای فرصت برگزاری برنامه فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان در آنان حس مسئولیت را تقویت می‌کند که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: کاربرگ‌هایی در سامانه فرنمای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم قرار دارد که علاقه‌مندی و توانمندی فرهنگی و هنری دانشجویان را می‌سنجد و معاونان فرهنگی می‌توانند در آغاز ثبت‌نام دانشجویان از این کاربرگ استفاده کنند تا براساس علاقه دانشجویان برای آنان برنامه‌ریزی فرهنگی انجام بدهند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: ملاک اصلی در تعامل با مجموعه فرهنگی آیین‌نامه‌های قانونی حوزه فرهنگ در دانشگاه است و سلیقه هیچ مسئولی معیار نیست.

این مقام مسئول گفت: معاونان فرهنگی با همکاری کل ارکان دانشگاه دو برنامه فرهنگی مناسب را در قالب «آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها» و «آیین دانشجویان نورود در هفته سوم مهر» حتی‌الامکان با حضور خانواده دانشجویان، برگزار کنند و از الگوی معرفی شده و ظرفیت‌های هنری دانشگاه خود در این خصوص استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر تغییر فضای کنشگری در شورای کنونی نسبت به چند سال گذشته گفت: استفاده از داده‌های فرهنگی قابل قبول که به سرعت قابل گردآوری و تحلیل باشد، ما را به سمت ایجاد سامانه فرنما سوق داد و این سامانه یک دستیار برای معاونان فرهنگی در خدمت به دانشجویان است.

انتهای پیام
captcha