پیوست فرهنگی برای تمامی خدمات کمیته امداد ضروری است
کد خبر: 4172341
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

پیوست فرهنگی برای تمامی خدمات کمیته امداد ضروری است

امام جمعه شهرستان کوثر گفت: هر فعالیت و خدماتی که از جانب کمیته امداد به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌شود باید دارای پیوست فرهنگی باشد تا از این طریق علاوه بر معیشت، تفکرات دینی را در بین جامعه هدف نهادینه سازیم.

عسگر بیگی امام جمعه کوثربه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد اردبیل، حجت‌الاسلام عسگر بیگی، امام جمعه شهرستان کوثر، هشتم مهرماه، در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد در بحث اشتغال و مسکن به نقطه قابل قبولی از عملکرد رسیده که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ضرورت پیوست فرهنگی در تمامی خدمات کمیته امداد، بیان کرد: در امر زکات با اینکه شهرستان کوثر جزو مناطق محروم استان اردبیل محسوب می‌شود، اما با کار فرهنگی که صورت گرفت و مبالغ هزینه‌کرد زکات برای درمان، جهیزیه، مسکن و سایر نیاز‌های مددجویان اعلام شد شاهد افزایش چند برابری این امر واجب بودیم.

بیگی با بیان اینکه هر اقدامی انجام می‌دهیم باید به مردم بگوییم که کمک‌های آن‌ها در چه زمینه‌ای هزینه شده است، افزود: افزایش کمک‌های مردمی با انجام پیوست فرهنگی میسر می‌شود که امیدواریم بیش از پیش شاهد این موضوع باشیم.

امام جمعه شهرستان کوثر حل مشکلات نیازمندان را نشانه رضایتمندی در جامعه اعلام کرد و گفت: اگر خانوار‌های مستضعف دریابند که به خوبی به مسائل آن‌ها رسیدگی می‌شود و گرفتاری‌های‌شان به حداقل می‌رسد، قطعا رضایت بیشتری از مجموعه کمیته امداد خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت در حوزه فرهنگی نیز به صورت شایسته عمل می‌نماید، ادامه داد: حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند که آینده کشور در قلمرو آنان خواهد بود، می‌تواند رضایت حداکثری را به ارمغان آورد.

بیگی حضور جهادی کمیته امداد در مناطق محروم و دور افتاده را مایه افتخار توصیف کرد و اظهار داشت: در برخی نقاط که افراد در آنجا در خانه‌های ناایمن و نامناسب زندگی می‌کنند، با مساعدت کمیته امداد و اقدامات شبانه‌روزی امدادگران این نهاد شاهد ساخت مسکن مناسب برای آن‌ها خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان کوثر اصل و اساس خدمات کمیته امداد را حفظ عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان اعلام کرد و گفت: در آستانه سال‌تحصیلی، شاهد توزیع لوازم التحریر مناسب در بین دانش‌آموزان نیازمند بودیم تا آن‌ها بی‌دغدغه و با آرامش خاطر راهی کلاس درس شوند که این امر جای قدردانی بسیار دارد.

انتهای پیام
captcha