رفتار علما باید مردم را به یاد رسول الله(ص) بیندازد
کد خبر: 4172391
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای مذهبی:

رفتار علما باید مردم را به یاد رسول الله(ص) بیندازد

ماموستا کریمی با بیان اینکه علما به منزله وارثان انبیا ریالت مهمی در عصر حاضر دارند، گفت: منش و رفتار ما علما باید به نحوی باشد که تا مردم ما را ببینند به یاد پیامبر اکرم(ص) بیفتند، پس اختلافات را کنار بگذاریم و تنها پیامبر(ص) و نظر ایشان را حکم قرار دهیم و تابع رسول الله(ص) باشیم.

ماموستا عبدالسلام کریمی

به گزارش ایکنا، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای مذهبی، در نوبت ظهر سی ‌‌و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که امروز، یکشنبه ۹ مهر، در سالن اجلاس سران برگزار شد با تقدیر و تشکر از برگزاری همه ساله کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: امروز باید این سؤال را از خود بپرسیم که در عصر حاضر علما به عنوان وارثان انبیا چه وظیفه ای در جهان اسلام برعهده دارند. اگر رسول الله(ص) امروز در بین ما بودند چه موضع گیری و جهت گیری در جهان اسلام داشتند؟

وی افزود: اگر رسول الله (ص) امروز حضور داشتند آیا باز هم آیه «اشداء علی الکفار رحما بینهم» را قرائت می فرمودند؟ امروز ما هم باید طبق موضع پیامبر اکرم(ص) دوستان و جهان اسلام را شاد و دشمنان و کفار را عصبانی کنیم.

ماموستا کریمی اظهار کرد: آیا اگر رسول الله(ص) امروز زنده بودند جهت و سیاست جمهوری اسلامی را تأیید می کردند یا جهت و سیاست رژیم صهیونیستی و آمریکا را؟ از نظر پیامبر اکرم(ص) شیعه و سنی فرزندان ایشان هستند زیرا دین و ریشه و کتاب و قبله و پیامبر آنها یکی است و دشمنان آنها نیز واحد است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای مذهبی گفت: برای رسیدن به امت واحده ضمن اینکه به نظر علما و مراجع تقلید خود عمل می کنید اما همه باید از گوهر دین و قرآن نیز دفاع کنید.

وی بیان کرد: از نظر رسول الله(ص) سیاستهای آمریکا عدول از آموزه های حضرت عیسی مسیح(ع) است و اسرائیل نیز فقط مدعی نام حضرت موسی(ع) است اما به نام یهود و حضرت موسی(ع) جنایت و کودک کشی و تجاوز می کند و ما باید دست در دست هم این غده سرطانی را از دل جهان اسلام بیرون بیندازیم.

ماموستا کریمی اظهار کرد: متاسفانه عده ای هم در جهان اسلام به نام پیامبر و لا اله الا الله  سایر مسلمانان را تکفیر کرده و مردم را می کشند و سلاخی می کنند؛ اینها هم دروغ می گویند و از پیامبر نیستند. به عبارتی کلمه حق را بیان می دارند اما اراده باطل دارند. پس باید به پیامبر برگردیم که او محبوبترین شخص در نزد خداوند است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای مذهبی ادامه داد: منش و رفتار ما علما باید به نحوی باشد که تا مردم ما را ببینند به یاد پیامبر اکرم(ص) بیفتند، پس اختلافات را کنار بگذاریم و تنها پیامبر(ص) و نظر ایشان را حکم قرار دهیم و تابع رسول الله(ص) باشیم.

وی تصریح کرد: رسول الله (ص) معتقد به امت واحده است پس از ایشان سؤال کنیم کدام دولت اسلامی را مصداق دولت کریمه می دانید؟ چه کسی در بین رهبران موجود کشورهای اسلامی بیشتر به اسلام و شما نزدیکتر است تا ما از او اطاعت کنیم.   

در ادامه ماموستا مامد کلشی نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه، در سخنانی با بیان اینکه امروز به خاطر شخصیت منحصر به فردی همچون رسول الله(ص) گرد هم جمع شده ایم، گفت: ایشان امتی را تشکیل دادند که علم و قدرت ان زمان نمی توانست چنان جامعه ای را بسازد. پیامبر (ص) شخصیتهایی مانند اصحاب را تربیت کردند که بشریت را از اعماق تاریکی ها به سوی عزت و خداپرستی و استقلال حرکت دادند.

وی تنها راه پیشرفت و برون رفت از بن بستها را در جهان اسلام، اتحاد بین جوامع و مذاهب اسلامی خواند و اظهار کرد: اگر بخواهیم در نظم نوین جهانی و ایجاد تمدن نوین اسلامی گامی برداریم باید در مسیر وحدت و اتحاد حرکت کنیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف مقدس اسلام و تشکیل امت واحده باید جهاد تببین را در دستور کار قرار دهیم تا به این آرمان بلند نظام اسلامی دست پیدا کنیم.    

       

انتهای پیام
captcha