سرپرست بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد
کد خبر: 4172495
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۲

سرپرست بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد

طی مراسمی با حضور مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها و مسئولان استانی، مهشید سلیمانی به‌عنوان سرپرست بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد.

معارفه سرپرست بهزیستی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، روز گذشته، ۹ مهرماه طی مراسمی با حضور مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها و مسئولان استانی، مهشید سلیمانی به عنوان سرپرست بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد.

امیرحسین عرب‌زاده، مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها در آیین معارفه مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور ماموریت‌های بسیار پیچیده، پرحجم و دشواری را برعهده دارد به طوری‌که در سال‌های ابتدایی عمده وظیفه در حوزه کمک به جامعه خاص بوده اما در این سال‌ها حوزه آسیب‌های اجتماعی به وظایف سنگین و گسترده این سازمان افزوده شده است.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده در قوانین حوزه بهزیستی، عمده فعالیت‌هایی که این سازمان متولی اصلی آن بوده این است که هر مأموریتی از بهزیستی باید با هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها اتفاق بیفتد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها فرهنگ‌سازی را از دیگر ماموریت‌های ‌سازمان بهزیستی برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از خواص جامعه از وظایف این سازمان اطلاعی ندارند که لازم است فرصتی فراهم شود تا ماموریت‌های بهزیستی برای مردم و مسئولان بیان شود.

عرب‌زاده ضمن گرامیداشت روز سالمند، بیان کرد: باید سالمندان همچون گذشته در خانواده مورد تکریم و احترام قرار گیرند و این فرهنگ‌سازی قوت و شدت بگیرد، همان‌گونه که در آموزه‌های دینی بیان شده بزرگ‌ترها صاحب احترام و کرامت هستند.

وی با تأکيد بر اینکه اتفاقات خوبی در سطح ملی در بهزیستی کشور افتاده است، تصریح کرد: تعداد زیادی مددجوی پشت نوبتی تا اسفندماه سال گذشته وجود داشت اما با رایزنی‌های صورت گرفته در سطح بالای ملی، همه مددجویان پشت نوبتی وارد جرگه مستمری‌بگیران شدند، به طوری‌که این اتفاق برای بیش از ۳۴۰ هزار نفر از مددجویان در یک روز افتاد.

عرب‌زاده بیان کرد: در حوزه پرسنلی موافقت خوبی با سازمان استخدامی کشور صورت گرفته، به طوری‌که سهمیه به کارگیری نزدیک به ۲۰۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف بهزیستی ابلاغ شده است.

به گفته وی، رئیس سازمان بهزیستی کشور عضو شورای کشوری اشتغال بوده و این اتفاق منجر به این شد که این سازمان در جشنواره شهید رجایی به‌عنوان دستگاه برتر حوزه اشتغال معرفی شد.

ضرورت تعامل دستگاه‌ها با بهزیستی 

در ادامه، مهشید سلیمانی، سرپرست بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه امیدوارم وحدت و همدلی با سازمان بهزیستی مانند سابق وجود داشته باشد، اظهار کرد: تنها جامعه هدف ما مددجویان بهزیستی نیستند، بلکه برای تمام آحاد جامعه در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی فعالیت دارد. 

سلیمانی تأکيد کرد: امیدوارم تمام دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی با این سازمان داشته باشند تا بتوانیم در راستای سلامت جامعه گام مؤثری برداریم.

سرپرست بهزیستی استان تصریح کرد: سیاست‌ها و اهدافی که پیشرو است مانند سابق اجرا خواهد شد اما تمرکز ویژه‌ای بر نظارت بر مراکز و تقویت حوزه‌ها مدنظر است تا بتوانیم به جامعه هدفمان بیشتر خدمت کنیم. 

وی گفت: امیدواریم در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی بتوانیم فعالیت خوبی داشته باشیم و شاهد اضافه شدن فرزند معلولی به جامعه نباشیم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کم شود و بتوانیم آموزش و پیشگیری مورد نیاز را برای مردم به اجرا دربیاوریم. 

در پایان از زحمات علی نصیری، مدیرکل پیشین بهزیستی استان تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام
captcha