افزایش اعتماد و همکاری مردم مهم‌ترین سرمایه اجتماعی پلیس
کد خبر: 4173585
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

افزایش اعتماد و همکاری مردم مهم‌ترین سرمایه اجتماعی پلیس

سردار محمدی، با بیان اینکه پلیس با اعتقاد به اینکه افزایش اعتماد و همکاری مردم با پلیس، مهم‌ترین سرمایه اجتماعی پلیس برای انجام وظایف و تحقق اهداف است، گفت: افزایش یا کاهش شاخص‌های آن، می‌تواند سرمایه اجتماعی پلیس را افزایش یا کاهش دهد.

سردار محمدی، فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار علی محمدی، فرمانده انتظامی استان، امروز، 15 مهرماه، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت هفته انتظامی برگزار شد، بیان کرد: پلیس به عنوان یک نهاد خدمتگزار، اصلی‌ترین وظیفه و رسالتش مقابله با ناامنی‌ها و ایجاد امنیت است. 

وی با بیان اینکه شعار هفته انتظامی «شهروند قانون مدار – پلیس خدمتگزار» است، افزود: آنچه در حوزه تبیینی ماموریت و نقش پلیس خدمتگزار حائز اهمیت است و با نگاه ویژه‌ای باید به آن نگریست؛ تقویت قوای اعتقادی و معرفتی نیروی انسانی معتقد و متعهد است که با استانداردسازی و تعالی رفتار و از همه مهم‌تر تمسک به قرآن و آموزه‌های دینی استقرار می‌یابد.

سردار محمدی، اظهار کرد: پلیس خدمتگزار و هوشمند از ظرفیت‌ها و بسترهایی بهره‌مند می‌شود که ‌توان، خلاقیت و ابتکار عمل نیروی انسانی را مهندسی و با شکوفایی استعدادها در چارچوب قانون با پیشبرد گام به گام به سوی اهدافی عالی در حرکت بوده و با اعتبار ارزشمند «اعتماد و مشارکت فعال» گروه‌های مختلف جامعه، از توان و قابلیت‌های پشتیبانی سرمایه‌های اجتماعی نیز بهره می‌برد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه نیروی انتظامی که به عنوان یک نهاد خدمتگزار، اصلی‌ترین وظیفه و رسالتش مقابله با ناامنی‌ها و ایجاد امنیت است، افزود: در سال‌های اخیر، همگام با سایر کشورها، توجهی فراوان به مقوله مشارکت مردمی و افزایش دخالت آنان در نظم و امنیت  شده است، طرحهای پلیس نگهبان محله، همیار پلیس و مرکز پلیس+10 از این قبیل اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه پلیس با اعتقاد به اینکه افزایش اعتماد و همکاری مردم با پلیس، مهم‌ترین سرمایه اجتماعی پلیس برای انجام وظایف و تحقق اهداف است،گفت: افزایش یا کاهش شاخص‌های آن، می‌تواند سرمایه اجتماعی پلیس را افزایش یا کاهش دهد و از جمله این شاخص‌ها اعتماد، اعتقاد، رضایتمندی و مشارکت مردم در فعالیت‌های مربوط به پلیس است.

سردار محمدی، افزود: به منظور تأمین سرمایه اجتماعی،پلیس باید به دنبال آن باشد که با ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان، اعتماد آنان را جلب کند، این اعتماد زمانی فراهم خواهد شد که شهروندان صادقانه پلیس را خدمتگزار خود بدانند.

وی ادامه داد: پلیس با رویکرد ترمیمی خود می‌کوشد تا با اجرای رویه و مداخله‌های ترمیمی، علاوه بر ایجاد بستر گفت‌وگو در سطح جامعه، فضای مناسبی را برای برقراری عدالت فراهم نموده و همه افراد را در اجرای این عدالت سهیم کند.

سردار محمدی، خاطرنشان کرد: مطالعات خدمات پلیسی به وضوح نشان از کسب رضایت از خدمات گیرندگان پلیس تمرکز دارد که این رضایتمندی می‌تواند مشارکت خودانگیخته افراد جامعه را در برنامه‌های توسعه اجتماعی و ادراک مثبتی از ارزش‌های این خدمات در ذهن افراد جامعه ایجاد کرده و این رضایتمندی می‌تواند گرایش عمومی را بهره‌گیری از خدمات پلیس هوشمند با هدف رفع دغدغه‌های امنیتی و آرامش عمومی جامعه افزایش دهد.

انتهای پیام
captcha