اعلام مصوبات کارگروه توسعه فناوری کمیسیون آموزش عمومی قرآن
کد خبر: 4174632
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

اعلام مصوبات کارگروه توسعه فناوری کمیسیون آموزش عمومی قرآن

جلسه کارگروه توسعه فناوری کمیسیون آموزش عمومی قرآن امروز، 19 مهرماه با حضور حداکثر اعضا تشکیل شد که با مصوباتی همراه بود.

اعلام مصوبات

به گزارش ایکنا، جلسه کارگروه پشتیبانی و توسعه فناوری(منابع مالی، فضا، تجهیزات، رسانه و فضای مجازی) کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور امروز، 19 مهرماه در دفتر جلسات معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.

این جلسه با حضور بیشتر اعضا و پس از تلاوت آیاتی از قرآن رسمیت یافت. سپس میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارتخانه با توجه به دستور جلسات این کارگروه پیشنهاد داد تا جلسات كارگروه، دوشنبه پايان هر ماه ساعت 7:30 تشكيل شود.

وی درباره ايجاد و انتقال سامانه جامع حفظ قرآن كريم، گفت: با توجه به جمعيت 16 ميليونی دانش آموزان و همچنين خانواد‌ه‌های آنان در جلسات ستاد راهبری حفظ مقرر شد اين سامانه در وزارت آموزش و پرورش ايجاد شود. اعتبار مربوطه نيز براساس برآوردهای انجام شده، حدود يک ميليارد و 400 ميليون تومان پيش‌بينی شده است كه مبلغ 986 ميليون تومان آن از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تأمين و مابقی از محل اعتبارات معاونت پرورشی و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش تأمين خواهد شد.

سپس محمدحسین فریدونی، نماینده شواری هماهنگی توسعه فرهنگ قرآنی گفت: با توجه به سوابق گذشته ايجاد و جابجايی سامانه‌های حفظ، ضرورت دارد و امیدواریم در اسرع وقت، در این زمینه تصميم‌گيری شود.

در ادامه علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و رئیس کارگروه پشتیبانی و توسعه فناوری کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور به بیان نکاتی پرداخت و گفت: وزارت آموزش و پرورش ظرفيت بی‌نظيری در راستای نشر فرهنگ قرآنی در كشور داشته و حوزه معاونت برنامه‌ريزی و توسعه منابع، آمادگی خود را برای گسترش اين فرهنگ غنی اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: همچنين اين معاونت با اعتقاد به اهميت و جايگاه معلمان، آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی ويژه تمامی معلمان به ویژه معلمان ماده 28 اعلام می‌کند.

فرهادی درباره بررسی راهكارهای تسهيل امكان استفاده از ظرفیت مؤسسات مردمی ـ قرآنی از فضاها و امكانات در اختيار آموزش و پرورش، بیان کرد: با توجه به تأكيد سند تحول بنيادين مبنی بر مدرسه كانون تحول محله، ضرورت دارد پس از تنظيم پيش‌نويس و پيشنهاد اوليه آن، ‌به سرعت موارد و موانع حقوقی و ... آن بررسی و پيگيری‌های لازم در اين زمينه انجام شود.

سخنران دیگر این مراسم محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بود. وی افزود: يكی از شروط جذب در آزمون‌های استخدامی می‌تواند دارا بودن گواهی و مدرک از مؤسسات قرآنی باشد.

حسين سليمانی، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و قرآنی از دیگر حاضران این جلسه بود. وی از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تنظيم تفاهم‌نامه مشترک با وزارت آموزش و پرورش در راستای استفاده از ظرفيت‌های اين وزارتخانه به ویژه اعزام مدرسان قرآنی به كانون‌ها و مراكز قرآنی كشور خبر داد.

یادآور می‌شود، در سی و چهارمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن مصوب شد که مسئولیت سامانه جامع حفظ قرآن کریم با وزارت آموزش و پرورش باشد که طی جلسه امروز این کمیته مقرر شد تا مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرروش جلسه‌ای با مسئولان مربوطه داشته باشد تا این موضوع را به سرانجام برسانند.

مصوبات جلسه

  • تشكيل كميته مشترک به منظور انتقال سامانه جامع حفظ قرآن كريم كشور
  • تهيه پيش‌نويس اوليه با موضوع تسهيل در امكان استفاده مؤسسات مردمی ـ قرآنی از فضاها و امكانات در اختيار آموزش و پرورش و برگزاری جلسات با هماهنگی حوزه‌های مربوطه
  • برگزاری جلسات كارگروه در دوشنبه‌های پايان هر ماه و پيگيری مصوبات مربوطه

علی فرهادی، رئیس کارگروه پشتیبانی و توسعه فناوری کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور و عباس علی‌ هاشمی‌آشتیانی، دبیری این کارگروه را برعهده دارند. 

انتهای پیام
captcha