سخن تمام شهدا همراهی با ولی بود
کد خبر: 4174721
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

سخن تمام شهدا همراهی با ولی بود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه سخن تمام شهدا همراهی با ولی بود، گفت: این اجلاسیه‌ها جلسه بیداری است، میدان محک است محکی برای صدق ادعاهای ما، انقلابی بودن به ادعا نیست به دغدغه‌ها، رفتارها و اندیشه‌هاست انقلابی کسی است که به عدالت می‌اندیشد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان، در آخرین شب از اجلاسیه دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان، با تأکيد بر اینکه کنگره فارغ از برخی نواقص که ممکن است داشته باشد و آن نیز طبیعی است، کار بزرگی است، اظهار کرد: از مسئولین که همراهی خیلی خوبی را برای این کنگره در عرصه‌های خدمات‌ رسانی، محرومیت زدایی، در عرصه خدمات اجتماعی، علمی پژوهشی و مسئولینی که در عرصه فضا سازی فعالیت داشتند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه روحانیت زحمات زیادی برای دفاع مقدس کشیده و دارالمومنین و دارالمجاهدین را عملیاتی کرده است، افزود: آنچه مهم است بازخوانی آرمان‌های هویت ساز است، بازخوانی رشادت‌های شهدای ما در این کنگره سخن از کسانی که آرمانهای بلندی داشتند و برای اهداف بزرگ انسانی خود جنگیدند و مقاومت کردند؛ جوانانی که زنده بودن و حیات برای آنها اصل نبود آن‌ها دنبال عدالت، عزت و حمایت از مستضعف بودند.

شعبانی تصریح کرد: شهدا سخنانشان همراهی با ولی بود. صحبت از این کنگره بازخوانی و ورق زدن کتاب تاریخ است؛ برای اینکه نسل جوان امروز ما با جوانان دیروز که تمام توان خود را برای عظمت کشور گذاشتند آشنا شوند کسانی که برای اجرای احکام الهی هزینه کردنند و صحبت از حوانانی است که خود را فدا کردنند تا عقلانیت در جامعه توسعه پیدا کند. 

نماینده ولی فقیه در استان، با تأکید بر اینکه این کنگره یک تلنگر است برای بیداری همه ما، بیان کرد: این اجلاسیه‌ها جلسه بیداری است میدان محک است محکی برای صدق ادعاهای ما، انقلابی بودن به ادعا نیست به دغدغه‌ها، رفتارها و اندیشه‌هاست انقلابی کسی است که به عدالت می‌اندیشد.

وی ادامه داد: به میزانی که فساد ستیز هستیم و اجرای احکام الهی در جامعه توجه داریم انقلابی هستیم به میزان ایستادگی و مقاومت جامعه در کنار مستضعفین عالم انقلابی بودن یعنی حمایت کردن و این انقلابی بودن را شهدا به ما یاد دادند.

شعبانی با اشاره به اینکه نسل جوان ما باید تفکرات دوران دفاع مقدس را بازخوانی کند، بیان کرد: جوانان ما باید بدانند که شهدای ما چگونه در مقابل دشمن ایستادند و چگونه برای این کشور عظمت خلق کردند، بنابراین در این میدان میزان صداقت و همراهی خود را با شهدا محک بزنیم، هم مسئولین و هم مردم تلاش کنید برای نزدیک شدن به آرمان‌های بلند الهی که هویت ساز است که می‌تواند کشور را به قله‌های بزرگ تمدن اسلامی نزدیک کند.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم از خانواده شهید روحانی مصطفی قاسمی، شهید سعید شالی، شهید سعید اسلامیان و شهید مدافع حرم محمد حسین بشیری تجلیل شد، همچنین رونمایی از پوستر ۸ قله افتخار حضور، جهاد تببین، افتخار مادران الوند، حماسه سازان، پشتیبانی، مقاومت، اقلیم، جهاد انجام شد.

در این مراسم، هم‌چنین از مجموعه فاخر و هشت قسمتی «هشت قله افتخار» استان همدان در دفاع از انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی و مسئولین ملی و استانی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha