شب خاطره «غربِ خون» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4175158
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

شب خاطره «غربِ خون» در یزد برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان یزد از برگزاری شب خاطره «غربِ خون»، یادواره چهلمین سالگرد شهادت 28 شهید نوجوان و جوان یزدی جبهه غرب در یزد خبر داد.

شب خاطره «غربِ خون»به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری یزد، حسام سالکی، رئیس حوزه هنری استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای یزدی واقعه کردستان گفت: در روز 21 مهرماه 1362 و همزمان با دهه اول محرم، 28 نفر از نوجوانان و جوانان بسیجی یزدی که به جبهه غرب اعزام شده بودند، در روستاهای «نیر» و «تنگی‌سر» کردستان با نیروهای دموکرات ضد انقلاب درگیر می‌شوند که در این نبرد تعدادی آنها به شهادت می‌رسند و با خیانت معدودی از فریب خوردگان بومی منطقه، بقیه آنها به اسارت حزب دموکرات در می‌آیند و با بدترین نوع شکنجه، مظلومانه به شهادت می‌رسند.

وی با بیان اینکه این سند تاریخی نمونه‌ای از ظلم و جنایات فراوان گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب است، افزود: شب‌خاطره «غرب خون» حرکتی در جهت تکریم و معرفی هر چه بیشتر این شهدای مظلوم و نشان دادن بصیرت، مجاهدت، ایثار و مقاومت آن عزیزان و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان امروز است.

رئیس حوزه هنری استان یزد ادامه داد: این مراسم همزمان با چهلمین سالگرد شهادت این لاله‌های پرپر، با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، همرزمان شهدا، مسئولان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم، ساعت 19، شنبه‌شب، 22 مهرماه در مجتمع فرهنگی کربلا که مزین به نام یکی از این شهداست، به آدرس خیابان انقلاب اسلامی، کوچه 56، شهید پرنیان برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از عموم مردم دارالعباده به ویژه جوانان برای حضور پرشور در این مراسم گفت: در این محفل معنوی همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همرزمان شهدا و راویان دفاع مقدس به خاطره‌گویی و تبیین این ماجرا می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha