نگرانی از «سوء مصرف مواد مخدر و فرهنگ‌سازی نامناسب» در دانشگاه‌ها
کد خبر: 4177060
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
احمد وحیدی مطرح کرد؛

نگرانی از «سوء مصرف مواد مخدر و فرهنگ‌سازی نامناسب» در دانشگاه‌ها

وزیر کشور مهم‌ترین آسیب‌های فرهنگی مطرح در دانشگاه‌ها را سوء مصرف مواد و فرهنگ‌سازی‌های نامناسب برشمرد.

احمد وحیدیبه گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه شورای اجتماعی کشور امروز یکشنبه 30 مهرماه با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه دانشگاه‌ها با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور؛ محمد‌علی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ معاونان وزیر بهداشت، مسئولان دانشگاه آزاد، علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی و ... در وزارت کشور برگزار شد.

در پایان این نشست، احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع جلسه شورای اجتماعی کشور به موضوعات اجتماعی و مسائلی که در حیطه دانشگا‌ه‌ها مطرح است، اختصاص داشت.

وی با اشاره به اینکه مسئولان وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه حضور داشتند، گفت: موضوعات مختلفی بحث و تحلیل‌ها و آمارهایی که جمع‌آوری شده بود ارائه شد که مورد توجه اعضای شورای اجتماعی قرار گرفت.

وی گفت: در وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد کارهای خوبی طراحی شده است و محور اصلی نشست نیز این بود که برخی آسیب‌های اجتماعی که ممکن است در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد را چگونه رفع کنیم و بر روی مباحث اصلی که تقویت هویت ملی، تقویت نشاط اجتماعی، تقویت گفت‌وگوهای اجتماعی و رفع برخی از نارسایی‌هایی که ممکن است موجب بروز آسیب‌های اجتماعی باشد بحث و گفت‌وگو شد.

وزیر کشور افزود: با توجه به اطلاعات خوب مطرح شده در جلسه، بنا شد پیشنهادات جمع‌بندی شود و ترکیبی از راه‌حل‌ها، پیشنهادها و اقدامات مؤثر را داشته باشیم تا در دستور حرکت شورای اجتماعی و وزارتخانه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا که نگران‌کننده‌‌ترین آمار آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها مربوط به چه موضوعی است؟ گفت: موضوع‌ها با توجه به سطوح دانشگاهی (مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و در استان‌ها مختلف متفاوت است. طبیعتاً یکی از مسائل مهم مورد توجه موارد سوء مصرف مواد مخدر بود که کارهایی که در این حوزه صورت گرفته، بررسی شد.

وزیر کشور موضوع مهم دیگر را برخی از فرهنگسازی‌هایی که شکل می‌گیرد و مناسب نیست و می‌تواند موجب بروز برخی از مفاسد اخلاقی باشد اعلام کرد و گفت: برخی فرهنگ‌سازی‌های نامناسب مورد توجه قرار گرفت که با طراحی‌های صورت گرفته به دنبال ممانعت از فعالیت‌هایی هستیم که منجر به تزریق ناهنجاری‌های اخلاقی و ناهنجاری‌هایی که ناشی از سوء مصرف مواد مخدر است، می‌شود.

وی بخش مثبت فرهنگی در دانشگاه‌ها را حضور گسترده دانشجویان در برنامه‌ها و حرکت‌های جمعی از جمله حضور در مراسم‌ دینی، مذهبی و فرهنگی، اردوهای پیشرفت، اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور برشمرد.

وی در پاسخ به این سؤال که در خصوص تمایل به مهاجرت در دانشجویان آماری ارائه شد؟ گفت: مسئله مهاجرت در این نشست مطرح نشد؛ شاید در جلسات بعدی گفت‌وگو شود.  

انتهای پیام
captcha