ارادت به امام رضا(ع) باید در سیره عملی هم تقویت شود
کد خبر: 4177578
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

ارادت به امام رضا(ع) باید در سیره عملی هم تقویت شود

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی گفت: مردمان ایران و پاکستان ارادت بسیاری به حضرت رضا(ع) دارند و این ارادتمندی باید همراه با عمل باشد، زیرا محال است فردی عشق به امام رضا(ع) داشته باشد و نگران مردمان فلسطین نباشد.

سعید طالبی‌نیا مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید طالبی‌نیا مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، در هفتمین پیش‌نشست بین‌المللی مجازی پنجمین کنگره جشنواره بین‌المللی حضرت رضا(ع) که ظهر امروز 2 آبان ماه برگزار شد، در خصوص عدالت برای همه و ظلم به هیچکس از منظر امام رضا(ع)، اظهار کرد: وضعیت فلسطین، وضعیتی است که کام تمامی جهانیان را تلخ کرده است. با نگاه به اصل مسئله امامت متوجه می‌شویم که ویژگی عدالت، ذاتی خود امام است و اگر کسی این ویژگی ذاتی را نداشته باشد به منصب امات دست نمی‌یابد، لذا این امر در خصوص ولایت فقیه هم صدق می‌کند.

وی ادامه داد: ائمه‌اطهار بر همین اساس در زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی خود همواره دنبال گسترش عدالت بوند و این امر بقدری نمایان بوده است که در خصوص حضرت علی(ع) اینگونه بیان می‌شود: «قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ، علی؛ در محراب عبادت خویش قربانی عدالتش شد.

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی تصریح کرد: در زندگی حضرت رضا(ع) هم همواره عدالت‌گستری رواج داشته است، وقتی عدالت ویژگی ذاتی امام باشد قطعا با حاکمان ظلم و جور مقابله می‌کنند و قیام می‌کنند. همچنین حضرت رضا(ع) عدالت‌گستری را به اوج رسانده بودند. مردمان ایران و پاکستان ارادت بسیاری به حضرت رضا(ع) دارند و این ارادتمندی باید همراه با عمل باشد، زیرا محال است فردی عشق به امام رضا(ع) داشته باشد و نگران مردمان فلسطین نباشد. همچنین اگر از منظر عدالت‌محوری امام رضا(ع) صحبت می‌کنیم در خصوص سیره این حضرت بیان می‌کنیم پس ماهم این ارادتمندی را باید در سیره خود تقویت و نمایان کنیم.

انتهای پیام
captcha