ارزیابی منازل مناطق آسیب‌دیده زلزله‌زده خان‌‌زنیان
کد خبر: 4177631
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

ارزیابی منازل مناطق آسیب‌دیده زلزله‌زده خان‌‌زنیان

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس به همراه تعدادی از ارزیابی این بنیاد از مناطق آسیب‌دیده زلزله اخیر خان‌زنیان بازدید کرده و میزان خسارت‌های آنجا را مورد بررسی قرار دادند.

بازدید از مناطق آسیب‌دیده زلزله‌زده، خان‌‌زنیانبه گزارش ایکنا از فارس، سیدعلیرضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن فارس امروز، 2 آبان‌ماه به همراه تعدادی از ارزیابان بنیاد مسکن شهرستان شیراز در مناطق زلزله‌زده خان‌زنیان حضور یافت و گفت: از همان ساعت‌های نخست بروز زمین‌لرزه در خان زنیان، کارشناسان بنیاد در کنار مردم حضور یافتند.

وی تصریح کرد: ارزیابان با حضور خانه به خانه و مشاهده سطح خسارت‌ها ارزیابی‌های انجام شده را به بنیاد مسکن شهرستان شیراز انتقال می‌دهند.

حمیدی اضافه کرد: با تأمین اعتبارات و منابع و تصویب اقداماتی که باید در راستای ترمیم خسارت‌ها در این منطقه صورت گیرد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بنیاد مسکن نسبت به جبران خسارت‌ها و اعطای تسهیلات بانکی در این منطقه مبادرت خواهد ورزید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تأکید بر اینکه بنیاد در همه شرایط بحرانی در کنار مردم است، افزود: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا در همه شرایط بروز زلزله و خسارت در مناطق آسیب‌دیده حضور یابد و کار اصلی ارزیابی و تعیین خسارت‌ها را انجام دهد.

وی همچنین بر لزوم مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده تأکید کرد و افزود: در طول ۲سال گذشته ۲۳هزار و ۱۲۱ واحد با اعتبار ۱۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال مقاوم‌سازی شده است.

حمیدی تصریح کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون هم حدود ۲۵۴هزار و ۷۷۶واحد مسکن روستایی معادل ۶۷.۷درصد واحدها مقاوم‌سازی، نوسازی و بازسازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس به بیان تعداد واحدهای بازسازی شده پس از حوادث پرداخت و یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۸۳۶ واحد با اعتبار ۴هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال بازسازی شده و یک هزار و ۲۸۰واحد در حال بازسازی است؛ این در حالی است که تعمیرات حدود ۲هزار و ۴۴۷ واحد با اعتبار یک هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال نیز انجام شده است.

انتهای پیام
captcha