سامانه جامع اطلس قرآنی کشور رونمایی می‌شود
کد خبر: 4178227
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
حسین سلیمانی:

سامانه جامع اطلس قرآنی کشور رونمایی می‌شود

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با اشاره به رونمایی از سامانه جامعه اطلس قرآنی کشور به ارائه توضیحاتی درباره خدماتی که این سامانه ارائه می‌دهد، پرداخت.

سامانه جامع اطلس قرآنی کشور رونمایی می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ‌و اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین سلیمانی، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با حضور در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر به ارائه توضیحاتی در مورد «سامانه جامعه اطلس قرآنی کشور» پرداخت و گفت: جانمایی تمام موسسات حاضر در «سامانه حمد» در این اطلس مشخص شده است، موسسات موجود در این سامانه نیز خدمات مختلف اعم از دوره‌های آموزشی حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را ارائه می‌دهند.

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در ‌مورد تعداد موسسات قرآنی حاضر در این سامانه نیز افزود: در «سامانه حمد» اطلاعات سه هزار و 400 موسسه بارگذاری شده است که حدود دو هزار موسسه آن در «سامانه جامعه اطلس قرآنی کشور» به مخاطبان قرآنی خدمات می‌دهند.

سلیمانی بیان کرد: بر اساس فراخوانی که ارائه شده است، پس از رونمایی از «سامانه جامعه اطلس قرآنی کشور» موسسات وظیفه خواهند داشت، اطلاعات خود را از طریق مراجعه به سامانه تکمیل کنند و برخی از موسسات هم که اطلاعات خود را قرار نداده‌اند، باید اطلاعات ‌خود را تکمیل کنند.

وی در  ادامه در خصوص نوآوری‌های قرآنی نیز بیان کرد: تکلیفی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ما واگذار شد که بر اساس آن کارگروه توسعه صنایع خلاق و دانش‌بنیان قرآنی را تشکیل دادیم. تا کنون شش جلسه این کارگروه تشکیل شده و نمایندگان دستگاه‌های قرآنی که در حوزه صنایع نرم و خلاق فعالیت دارند در جلسات حضور یافته‌اند، حتی موسسات خلاق و دانش‌بنیانی که از معاونت علمی ریاست جمهوری مجوز گرفته و در حوزه‌های قرآنی فعال بودند نیز پای کار آمده‌اند و موضوعات مختلف به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در ادامه اظهار کرد: ماحصل این جلسات تدوین یک سند کاربردی و پیشنهادی شد که براساس آن وظایف تمام دستگاه‌ها مشخص شده است. قرار است این سند در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن کریم طرح و بررسی شود و پس از تصویب توسط وزیر فرهنگ‌ و ‌ارشاد اسلامی به دستگاه‌های مورد نظر ابلاغ خواهد شد.

سلیمانی در مورد مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی نیز اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی به صورت مستقیم بسیاری از فعالیت‌ها را نمی‌توانند انجام دهند، به عنوان مثال اگر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواهیم دوره‌های آموزشی بگذاریم خودمان به صورت مستقیم‌ امکان ‌برگزاری این دوره‌ها را نداریم و موسسات مردمی به عنوان ‌بازوهای قرآنی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان ‌تبلیغات‌ اسلامی‌ مجوز گرفته‌اند، این کار را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: البته جلسات کارگروه مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی نیز در حال برگزاری است و مشاوره‌هایی که خود موسسات مردمی به ما ارائه می‌دهند در کارگروه مطرح و چنانچه مناسب باشد مصوب شده و به سایر دستگاه‌ها هم ‌ابلاغ می‌کنیم.

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در پایان در مورد برگزاری سلسله‌نشست‌های حکمرانی قرآنی نیز تصریح کرد: در ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سطح یعنی دولت قرآنی، امور قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در حال کار هستیم، در سطح دولت قرآنی ما موظفیم‌ کاری کنیم که تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی بر مبنای قرآن کریم حکمرانی کنند و هر تصمیم‌گیری که جاری می‌شود بر مبنای قرآن باشد، از این رو‌ با تدبیر معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد سلسله نشست‌های حکمرانی قرآنی برگزار شده است که تا به امروز شخصیت‌های مختلف دولتی در این جلسات حضور پیدا کردند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
احمدیاسین کرمعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ۱۴:۴۶
0
0
عالی
captcha