ورود دانشگاه محقق اردبیلی به رفع چالش‌های بخش کشاورزی اردبیل
کد خبر: 4178762
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

ورود دانشگاه محقق اردبیلی به رفع چالش‌های بخش کشاورزی اردبیل

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از ورود این دانشگاه برای رفع چالش‌های بخش کشاورزی استان اردبیل خبر داد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، هفتم آبان‌ماه، در نشست مشترک با رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی علاقمند است فعالیت‌های پژوهشی استان را به سمت کاربردی و تقاضامحور هدایت کند، گفت: این دانشگاه با پتانسیلی که در حوزه نیروی انسانی دارد می‌تواند با استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات کشاورزی در جهت رفع نیاز‌های استان برود.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی شانگ‌های در حوزه کشاورزی و انرژی ورود کرده و در حوزه مهندسی مواد نیز رتبه یک کشور را دارد، افزود: این دانشگاه در حوزه کشاورزی با ۳ دانشکده کشاورزی در اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد دارای پتانسیل خوبی است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به چالش‌های مختلف استان از جمله خشکسالی، سیل و سرمازدگی در حوزه کشاورزی، ادامه داد: در این زمینه نیازمند تحقیقات بیشتر هستیم.

وی به هماهنگی در انتخاب اساتید راهنما برای همکاری با مرکز تحقیقات کشاورزی با هماهنگی با مدیران گروه تاکید کرد و افزود: امروز دانشگاه محقق اردبیلی دارای بیش از یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی بوده و فرآیند پذیرش و ثبت نام آنان نظام‌مند می‌باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از حمایت ویژه از پایان‌نامه‌های دارای همکاری مشترک با مرکز تحقیقات کشاورزی استان خبر داد و تصریح کرد: اتصال دانشگاه با مرکز تحقیقات کشاورزی برای ارائه خدمات مطلوب و حل مسائل و مشکلات استان بسیار مهم است.

وی هدف این هم‌گرایی را در جهت تامین منافع استان دانست و گفت: باید همت کنیم از ۳۳۴ چالش احصاشده استان در حوزه کشاورزی، هر تعداد که از دستمان بر می‌آید، نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha