نسل‌کشی فلسطینیان ریشه در چند دهه‌ سکوت مجامع حقوق بشری دارد
کد خبر: 4179047
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
آرا شاوردیان:

نسل‌کشی فلسطینیان ریشه در چند دهه‌ سکوت مجامع حقوق بشری دارد

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس با بیان اینکه امروز دستان رژیم صهیونیستی آغشته به نسل‌کشی ملت فلسطین است، گفت: در این میان سؤال اصلی درباره سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات اسرائیل در این چند هفته نیست بلکه مسئله اساسی سکوت و انفعال چند دهه‌ای آنها در مقابل نسل‌کشی تدریجی و کشتار ملت فلسطین است که به رژیم صهیونیستی این جرئت را داده که این مردم مظلوم را به راحتی از بین برده و مجبور به کوچ اجباری کند.

آرا شاوردیان، نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و تخریب بیمارستان‌ها و اماکن مقدس دینی از جمله کلیساها گفت: رژیم جعلی صهیونیستی از سال 1948 سیاست کوچاندن اجباری صاحبان اصلی سرزمین فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی را در دستور کار قرار داده و این امر تا به امروز ادامه دارد. صهیونیست‌ها در این 70 سال زمین‌های فلسطینیان را به زور گرفتند و با اشغالگری این رژیم جعلی را در منطقه تأسیس کردند. 
 
وی افزود: در این چند دهه رژیم جعلی صهیونیستی هیچ‌گاه از سیاست اشغال و توسعه‌طلبی عقب‌نشینی نکرده و در تحولات اخیر در راستای همین خوی و ماهیت ددمنشانه و وحشیانه از هیچ جنایتی فروگذار نکردند و با کشتار فراوان زنان، کودکان، پیران و بیماران که در مساجد، کلیساها، بیمارستان‌ها و مدارس پناه گرفته‌ بودند ذات ضد انسانی خود را به همه جهانیان به آشکارترین شکل ممکن نشان دادند و قصد دارند با ایجاد ترس و وحشت در میان مردم غزه آنها را وادار به دست برداشتن از مقاومت و یا مجبور به ترک خانه‌های خود کنند تا بتوانند زمین‌های بیشتری را به اشغال خود دربیاورند.
 

بیشتر بخوانید:


شاوردیان با اشاره به اهمیت توجه به ابعاد حقوق بشری اتفاقات اخیر گفت: اخیراً من همراه با هیئت ایرانی در نشست ۱۳۹ کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو شرکت کردم و در این نشست از هیئت ایرانی سؤالاتی در چارچوب میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی پیرامون وضعیت حقوق بشر در ایران و به ویژه حقوق پیروان ادیان الهی پرسیده شد. حال اکنون باید به این کمیته‌ها و مجامع بین‌المللی حقوق بشر که زیر نظر سازمان ملل مدعی این عرصه هستند گوشزد کرد که چرا در مقابل جنایات وحشتناک صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند!؟
 

سکوت چند دهه‌ای مدعیان حقوق بشر در مقابل رژیم صهیونیستی

 
نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سؤال اصلی در حقیقت پیرامون سکوت این مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات اسرائیل در این چند روز و چند هفته نیست بلکه مسئله اساسی سکوت و انفعال چند دهه‌ای آنها در مقابل نسل‌کشی تدریجی و کشتار ملت فلسطین است که به رژیم صهیونیستی این اجازه و جرئت را داده که مردم مظلوم فلسطین را به راحتی از بین برده و مجبور به کوچ اجباری کند و برخلاف تمام توافقنامه‌های بین‌المللی و مصوبات مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت، شهرک‌های صهیونیستی را در زمین‌‌های فلسطینی‌ها توسعه دهد.
 
وی یادآور شد:‌ وقتی ساکنان یک منطقه مجبور به کوچ اجباری، رها کردن خانه و زادگاه آبا و اجدادی و جدایی از ریشه‌های فرهنگی خود شوند، این هم به نوعی نسل‌زدایی و نسل‌کشی محسوب می‌شود و امروز رژیم صهیونیستی دستانش کاملاً آغشته به نسل‌کشی فیزیکی و فرهنگی فلسطینیان است. 
 

از مواضع اصولی و انسانی جمهوری اسلامی تا رویکرد ریاکارانه حقوق بشری غربی‌ها 

 
شاوردیان درباره نگاه دوگانه دولت‌های غربی به مسئله حقوق بشر با مقایسه واکنش آنها نسبت به مسئله فلسطین و اوکراین گفت: در بحران قره‌باغ و فجایع انسانی رخ داده در آن، که بین ارمنستان مسیحی و آذربایجان مسلمان رخ داد، همه کشورها از جمله دولت‌های غربی به جز جمهوری اسلامی ایران تنها براساس منعفت‌طلبی سکوت کردند اما جمهوری اسلامی ایران در این بحران برپایه یک نگاه انسانی و مبتنی بر حقوق بشر طرفین را دعوت به صلح و مذاکره کرد.    
 
نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس ابراز کرد: الان هم جمهوری اسلامی ایران طبق نص صریح قانون اساسی و اصول و مبانی دینی، به غربی‌ها از منظر رخ دادن یک فاجعه انسانی در غزه هشدار می‌دهد و ریاکاری آنها را در زمینه حقوق بشر و دفاع از حقوق انسان‌ها یادآور می‌شود.
 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و سایر مقامات کشوری و لشکری نیز برحسب این آموزه‌های الهی به دفاع از مظلومیت مردم فلسطین در طول این سال‌ها و به ویژه اتفاقات اخیر پرداخته و همیشه جمهوری اسلامی بر پایه این اصول اخلاقی، دینی و انسانی از تمام مظلومان در اقصی نقاط جهان حمایت کرده و با جبهه ظلم و ظالمین مبارزه نموده و همه آزادیخواهان را به مقاومت در مقابل ستمگران دعوت کرده است.
 
شاوردیان در پایان اظهار کرد: امروز این دولت‌های غربی هستند که در مقابل سؤالات بی‌شمار افکار عمومی جهان نسبت به ادعاهای حقوق بشری خود قرار دارند و رفتار آنها نشان داده که حقوق بشر برای غربی‌ها چیزی جز یک ابزار سیاسی در جهت فشار علیه کشورها و ملت‌های مظلوم و حمایت از زورگویان و جنایتکارانی همچون رژیم صهیونیستی نیست.            
انتهای پیام
captcha