تقویت زیرساختارهای قضایی و امنیتی کرمان ضروری است
کد خبر: 4179324
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

تقویت زیرساختارهای قضایی و امنیتی کرمان ضروری است

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و سرمایه‌گذاری استان گفت: به دلیل شرایط جغرافیایی کرمان، تقویت زیرساخت‌های امنیتی، قضایی و انتظامی استان بسیار مهم است.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان ظهر امروز، ۱۰ آبان‌ماه در شورای اداری استان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد کرمان و با بیان اینکه صنایع پایین دستی معادن به‌ویژه در حوزه مس توسعه چندانی پیدا نکرده‌ند، گفت: این در حالی است که ظرفیت بزرگی برای صنایع پایین دستی در حوزه مس و فولاد در استان کرمان وجود دارد که اقتصاد و اشتغال را تغییر می‌دهد.

فداکار با بیان اینکه سود شرکت‌های معدنی فعال در کرمان از این استان خارج می‌شود و این سود حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: باید کمک شود تا سرمایه‌گذاری و همچنین خرید شرکت‌ها از داخل استان انجام شود تا اشتغالزایی شکل بگیرد.

استاندار کرمان به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان با وجود ۹ اثر ثبت جهانی و بیش از ۷۰۰ اثر ثبت ملی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشکری در سراسر استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد.

وی قرارگیری کرمان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، نیروی انسانی توانمند، ۵ فرودگاه فعال، ظرفیت خوب گیاهان دارویی، سه منطقه ویژه اقتصادی و تولید لاستیک‌های فوق سنگین را ظرفیت‌های مهم استان برشمرد و گفت: طلسم انتقال آب از دریا در استان کرمان شکسته و این رویا تبدیل به واقعیت شد. آب شرب و کشاورزی اولویت و مسئله اصلی استان است که در این حوزه اقداماتی در حال انجام است.

فداکار در پایان با بیان اینکه به دلیل شرایط جغرافیایی کرمان، تقویت زیرساخت‌های امنیتی، قضایی و انتظامی استان بسیار مهم است، اظهار کرد: تقویت ساختاری و فیزیکی دستگاه قضا و سازمان‌های وابسته به آن از جمله پزشک قانونی و ثبت اسناد در شهرستان‌های کرمان ضروری است.

انتهای پیام
captcha