نخبگان مباحث فرهنگی خراسان‌جنوبی را بررسی می‌کنند
کد خبر: 4179736
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی:

نخبگان مباحث فرهنگی خراسان‌جنوبی را بررسی می‌کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نخبگان مباحث فرهنگی استان را بررسی می‌کنند، گفت: تلاش می‌کنیم تا در حوزه کیفی‌سازی برنامه‌ها به سمت مطلوب حرکت کنیم.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، صبح امروز، ۱۳ آبان در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از دی‌ماه ۱۳۹۹ تا مرداد ۱۴۰۱ فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان متوقف شده بود. تأکید نماینده ولی فقیه در استان بر این بود که جلسات محتوایی و پربار تشکیل شود تا خروجی آن برای مردم امیدآفرین باشد و در فضای عمومی نتایج شورای فرهنگ عمومی ملموس و قابل اندازه‌گیری باشد.

وی با بیان اینکه در ۱۳ ماه گذشته حدود ۱۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی استانی برگزار شده است، افزود: از این جلسات خروجی‌های خوبی حاصل شد و در موضوعات پنج‌گانه اولویت‌های سال جدید که ابلاغ شد و در کنار آن به فعال کردن مجمع عمومی شورای فرهنگ عمومی استان پرداختیم.

فرخنده در خصوص فعال‌سازی شورای فرهنگ عمومی شهرهای استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: این مسئله یکی از خلأهایی بود که از ظرفیتش استفاده نشده بود. سال گذشته این شورا را در مراکز شهرستان‌ها فعال کردیم و قوانین و سیاست‌های مورد نظر نماینده ولی فقیه در استان را خدمت ائمه جمعه بیان کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در راستای کیفی‌سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی ۱۰ کارگروه تخصصی در استان راه‌اندازی شده است، افزود: اولین کارگروه اندیشه‌ورز است که حداقل در ماه طی یک یا دو جلسه نخبگان به موضوع بحث می‌پردازند و مباحث فرهنگی استان را بررسی می‌کنند. از جمله دیگر کارگروه‌ها می‌توان به کارگروه تخصصی رصد فرهنگی اجتماعی، کارگروه تخصصی سلامت اجتماعی، ایثار و شهادت، تعلیم و تربیت، زن و خانواده، رسانه و فضای مجازی، جهاد تبیین، مسجد و کارگروه تخصصی صنایع و محصولات فرهنگی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در پایان سخنان خود بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در حوزه کیفی‌سازی برنامه‌ها به سمت مطلوب حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین، سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه فرهنگ را نباید در سایر موضوعات دید، اظهار کرد: چه بدانیم و چه ندانیم در دل همه موضوعات یک پیوست فرهنگی وجود دارد. در این راستا وقتی سخن از کار فرهنگی می‌زنیم دامنه وسیعی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار ما از دولت مردمی سیزدهم این است که بر مبنای فرهنگ نظام کار مؤثر انجام شود، ادامه داد: پیروزی‌هایی که خداوند به جامعه ما داده است به‌واسطه فرهنگ ناب اسلامی رخ داده است که امروزه این فرهنگ در دنیا منتشر شده است. هر کجا آسیب دیدیم نیز یک آسیب فرهنگی پیوست آن بوده است که این تحلیل اهمیت موضوع فرهنگ و هنر را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در ۴۵ سال گذشته در کنار موفقیت‌ها، آسیب‌هایی را دیدیم، گفت: آن‌هایی که در غزه جنایت مرتکب می‌شوند سال گذشته برای جامعه ما خواب‌هایی دیده بودند و در اغتشاشات ۱۰۰ نفر از بهترین‌های ما را به شهادت رساندند.

عبادی با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته با آسیب به بانک‌ها، ضربه اقتصادی نیز به جامعه زدند، ادامه داد: باید این سؤال را از خود بپرسیم که چرا در اغتشاشات سال گذشته برخی از جامعه و جوانان کم سن و سال مجری برنامه‌های دشمن شدند؟ همه در پاسخ از «ناآگاهی» می‌گویند که باز این سؤال مطرح می‌شود که چرا ترک فعل کرده و آگاهی لازم به جوانان خود ندادیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید به جوانان نسبت به اتفاقات ۲۰۰ سال گذشته آگاهی و اطلاعات لازم را بدهیم، یادآور شد: می‌توان عوض برنامه‌های صرفاً سرگرم‌کننده در راستای تحلیل انواع مسائل سیاسی و اجتماعی برنامه‌هایی به جوانان ارائه داد. برای یک جامعه انقلابی سرگرمی به معنای مرگ است؛ در امر فرهنگ سهل‌انگاری داریم.

وی با اشاره به برنامه «زندگی پس از زندگی» و نقش سازنده آن در آگاهی‌بخشی یادآور شد: اما همین برنامه‌های خوب در ساعاتی پخش می‌شود که بسیاری از مردم فرصت دیدن آن را ندارند که در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرد. باید خدا را شکر کنیم که در کنار همه اهمال‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن باز هم مردم ما انقلابی و مؤمن هستند.

عبادی با بیان اینکه موضوع انتخابات نیز از جهتی یک امر فرهنگی است، گفت: باید با مشورت با افراد آگاه و دلسوز انتخاب اصلح داشته باشیم و به کسانی رأی ندهیم که کشور را ۱۰ سال به عقب برمی‌گردانند.

انتهای پیام
captcha