نقش روحانیت در تبیین درست ارزش‌ها ضروری و مهم است
کد خبر: 4179977
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

نقش روحانیت در تبیین درست ارزش‌ها ضروری و مهم است

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی با بیان اینکه امروز همه تلاش دشمن القای این مسئله است که مردم را به سمت بی‌دینی و دوری از ارزش‌های اسلامی سوق دهد، گفت: نقش روحانیت در تبیین درست ارزش‌ها در این عرصه ضروری و مهم است.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، 13 آبان‌ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: تبلیغ باید در رأس امور حوزه‌های علمیه باشد و هر کاری در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود باید در راستای تبلیغ و ترویج دین باشد.

وی افزود: رسالت مجموعه‌ها و نهادهای تبلیغی و سازمان تبلیغات نشر خوبی‎ها و تبلیغ دین است؛ با توجه به فعالیت شبه فرقه‌های متعددی که امروز در ایران فعال است تنها راه مقابله با این شبهات روایت اسلام ناب محمدی در سطح جامعه است. امروز همه تلاش دشمن القای این مسئله است که مردم را به سمت بی‌دینی و دوری از ارزش‌های اسلامی سوق دهد که در این راستا نقش روحانیت در تبیین درست ارزش‌ها در این عرصه بسیاری ضروری و مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه طبق آمایش‌های انجام شده بیش از 72 درصد مردم با ابراز عشق و علاقه در همایش پیاده‌روی اربعین حضور یافته و 86 درصد مردم در مراسم‌ محرم حضور داشته‌اند، گفت: این آمایش‌ها نشان از وجود جامعه و مردمی دین‌دار بوده که علی‌رغم تبلیغات سوء که حتی بسیاری از ما را دچار محاسبات اشتباهی می‌کند، نقش حوزه‌های علمیه و شبکه تبلیغ را برای نگه داشتن فضای دینی جامعه سنگین‌تر می‌کند.

ارتقایی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شبکه تبلیغ باز کردن گره‌های ذهنی مردم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری است؛ در این راستا روحانیون، فعالان فرهنگی و تبلیغی، بانوان تأثیرگذار و همه اقشار مرتبط با این حوزه باید با جهاد تبیین نسبت به رفع این گره‌های ذهنی اقدام کنند.

وی عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی را دو خصیصه بزرگ ملت ایران برشمرد و افزود: دشمن می‌خواهد از این دو خصیصه سوء‌استفاده کند و مردم را به سمت دین‌گریزی سوق دهد و ما باید دچار این اشتباهات محساباتی که دشمن روی آن حساب می‌کند، نشویم. اداره‌کل تبلیغات اسلامی همدان همکاری خوبی با شهرستان داشته و امیدواریم این مسیری رو به رشد همچنان در حوزه تبلیغات اسلامی شهرستان ادامه داشته باشد.

برگزاری 102 کرسی تلاوت قرآن در ملایر

حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر سابق اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز با بیان اینکه مبنای کار سازمان تبلیغات اسلامی تحقق آرمان‌های امام و رهبری است و در این راستا همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نیز مورد تأکید است، اظهار کرد: مردمی‌سازی تبلیغ از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی بیان کرد: در این راستا سعی و تلاش ما جذب و همکاری مردم در برنامه‌ها با محوریت اداره تبلیغات اسلامی است تا دستور مقام معظم رهبری را در مردمی‌سازی تبلیغ عملی کنیم. امروز باید در راستای جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فراوان دارند روحانیت واقعیت‌ها را بیان کند، چراکه در غیر این صورت کسانی که با واقعیت‌ها مخالفت می‌کنند روایتی برعکس را از آن در سطح جامعه خواهند داشت.

نجفی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در سطح شهرستان ملایر در حوزه تبلیغات اسلامی طی سه سال گذشته به همت شورای تبلیغ افزود: اعزام مبلغ به همه روستاهای فاقد روحانی، داشتن امام جماعت در همه مساجد به جز دو مسجد که درب آنها واقعا بسته بوده و مشکل داشته، برگزاری 102 کرسی تلاوت قرآن طی یک سال گذشته، ساخت خانه‌های عالم و پیگیری برای ساخت چند خانه عالم جدید در روستاها از جمله این فعالیت‌هاست.

وی اضافه کرد: اعزام 10 مبلغ به روستاهای فاقد روحانی به‌صورت هفتگی به همت حوزه سفیران، برگزاری مراسم‌ ملی و مذهبی با همکاری جدی شورای هیئت‌های مذهبی، ساماندهی و انسجام مراسم‌ ختم با حضور مداحان، برگزاری مستمر کلاس‌های و جلسات آموزشی قرآن در اداره تبلیغات به‌صورت هفتگی، فعال کردن گفتمان‌های دینی و کرسی‌های تلاوت قرآن دانش‌آموزی در مدارس، برگزاری جشنواره ستاره‌های امید با حضور 50 گروه سرود به‌مدت پنج شب در ملایر و پرورش این استعدادها برای حضور در برنامه‌های ملی و مذهبی و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا به‌صورت مستمر در هر ماه، برگزاری نخستین همایش چای‌ریزان استان در ملایر، مسابقات فوتسال بچه‌های مسجد و... از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه تبلیغات اسلامی است.

انقلابی بودن بر مبنای 5 شاخص مهم

سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر نیز در این مراسم طی سخنانی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی‌گری و انقلابی بودن و انقلابی ماندن گفت: طبق فرمایشات ایشان این مقوله، پنج شاخص مهم دارد که شامل انقلابی‌گری و پایبندی به ارزش‌ها و مبانی انقلاب، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و تقوای دینی و سیاسی است.

وی با تأکید بر اینکه تقویت این ارزش‌ها باعث می‌شود تا شاخص انقلابی هر کس سنجیده شود، افزود: سؤال اینجاست که آیا راهکار انقلابی بودن وحدت است یا خالص‌سازی، که باید گفت ما مأمور به خالص‌سازی نیستیم ما مأمور به وحدت هستیم و باید با صبر، تحمل و مهربانی و کنار هم بودن و خودسازی جامعه را بسازیم.

اسماعیلی همچنین با تأکید بر اینکه تقویت سنگرهای ارزشی امروز یک ضرورت است، افزود: نباید اجازه دهیم ارزش‌های ما دچار آسیب شوند و باید برای قدردانی از وحدت و پاسداشت ارزش‌هایمان دل بسوزانیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات بی‌دریغ حجت‌الاسلام نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: امیدواریم که ایشان در هر عرصه‌ای که هستند موفق باشند و مدیر جدید نیز فردی ارزشی است که امیدواریم فصل جدیدی برای حوزه تبلیغات و فضای شهرستان باشد.

کار  باید برای خدا باشد

در ادامه حجت‌الاسلام محمد‌علی ارزنده، امام جمعه ملایر نیز ضمن تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام نجفی، مدیر جدید را نیز فردی ارزشی،  انقلابی و جهادی دانست و بیان کرد: کسی که برای خدا کار می‌کند از دیگران توقع و انتظاری ندارد. انسان باید در انجام امورات خود اول خودش را محاسبه و سنجش کند که آیا کارش درست و در راه رضای خدا بوده است یا نه و اگر از کار خود در راه خدمت به خلق و رضای خدا راضی باشد بی‌شک به مقصد درست رسیده است.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز با اشاره به حوادث اخیر غزه و طوفان الاقصی به‌عنوان آغازی بزرگ برای پیروزی‌های مردم فلسطین گفت: امیدواریم که حوزه‌های تبلیغی و مسجدی‌ها بتوانیم این حرکات را تقویت کرده و به‌زودی شاهد پیروزی نهایی مردم غزه در برابر اشغالگران باشیم.

مدیر جدید اداره تبلیغات اسلامی ملایر با تأکید بر همبستگی و همکاری بیشتر مسئولان با این اداره بیان کرد: امیدواریم فعالان فرهنگی که پیروان راستین انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها هستند در کنار ما یاری‌کننده برای پیشبرد امور باشند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از خدمات سه ساله حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی تقدیر و حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی به‌عنوان مدیر جدید اداره تبلیغات اسلامی ملایر منصوب شد. همچنین از جمعی از فعالان فرهنگی و حوزه تبلیغی شهرستان ملایر در عرصه‌های مختلف تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha