ابلاغ دستورالعمل استفاده از خدمات استودیویی در موسسات قرآنی
کد خبر: 4180071
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
حسین سلیمانی خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل استفاده از خدمات استودیویی در موسسات قرآنی

مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با اشاره به راه‌اندازی استودیو در برخی از موسسات قرآنی با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، گفت: برای بهره‌مندی همه فعالان قرآنی از این استودیوها دستورالعمل بهره‌مندی از خدمات استودیویی این موسسات ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل استفاده از خدمات استودیویی در موسسات قرآنی

حسین سلیمانی، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی استودیو تخصصی تولید آثار تبلیغی - ترویجی قرآن کریم در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور، گفت: استودیو از مهم‌ترین نیازهای زیرساختی برای توسعه و افزایش سطح کیفی و کمی تولیدات قرآنی در این حوزه از قبیل ترتیل، تلاوت مجلسی، تواشیح و هم‌خوانی، ابتهال، ادعیه و مناجات و سایر نغمات قرآنی است. 

وی افزود: این مهم در بسته برنامه‌های سال 1393 کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به تصویب رسید که اجرای آن حسب مذاکرات و مصوبات کمیته تلفیق دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به جهت اولین سال از اجرا و بهره‌برداری شایسته موضوع، به دبیرخانه کمیسیون محول شد. 

سلیمانی با اشاره به اینکه اولین استودیو در سال 1395 به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: پس از گذشت هشت سال از اجرای این طرح، شش استودیو راه‌اندازی شده که شامل استودیوهای موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی ثقلین یزد، استودیو موسسه جامعه قاریان مشهد، استودیو موسسه فرهنگی و هنری بنیاد بین‌المللی آفاق قم، استودیو موسسه مهد قرآن تهران، استودیو موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی و استودیو موسسه قرآنی بینه اصفهان است. 

وی در ادامه به بیان برخی جزئیات محتواهای تولید شده در این استودیوها پرداخت و گفت: در مجموع در سال 1401 در حوزه آموزشی و پژوهشی 10 هزار و 386 دقیقه محتوا تولیده شده است. همچنین در این مدت 9860 دقیقه تواشیح و سرود، 2986 دقیقه ادعیه، 2400 دقیقه تیزرهای تبلیغاتی، 1445 دقیقه پادکست و فایل صوتی و 1794 دقیقه مدیحه‌سرایی ضبط شده است. 

ابلاغ دستورالعمل استفاده از خدمات استودیویی در موسسات قرآنی

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه‌ فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در ادامه به ابلاغ دستورالعمل خدمات‌رسانی استودیوهای قرآنی اشاره و اظهار کرد: این دستورالعل چگونگی بهره‌مندی جامعه قرآنی از خدمات این موسسات را بر اساس ضوابط ارائه خدمات استودیوهای تخصصی که با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مؤسسات قرآنی کشور راه‌اندازی شده است، مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: این دستورالعمل با استناد به موضوع ردیف 18 فصل «ب» اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی که در سال 1393 مصوب شده است، از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم و با هدف افزایش توانمندی‌های تولیدات قرآنی در اختیار مؤسسات مذکور قرار گرفته است. بنابراین پیرو این دستورالعمل نرخ هزینه خدمات در سال 1402 جهت بهره‌مندی افراد حقیقی و حقوقی مؤسسات، نهادها و مراکز دولتی و عمومی متقاضی استفاده از استودیوهای قرآنی به مؤسسات ابلاغ گردیده است. 

وی بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقده با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مؤسسات موظف به رعایت مفاد تفاهم‌نامه جهت بهره‌مندی جامعه قرآنی کشور و تمامی افراد حقیقی و حقوقی عضو مؤسسه هستند. امیدواریم این بستر فراهم شده بتواند گام موثری در جهت افزایش توانمندی‌های تولیدات قرآنی کشور باشد. (دستورالعمل استفاده از استودیوهای تخصصی)

ابلاغ دستورالعمل استفاده از خدمات استودیویی در موسسات قرآنی

انتهای پیام
captcha