تشکیل هیئت‌های صلح در دستور کار کمیته امداد کردستان قرار گرفت
کد خبر: 4180600
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

تشکیل هیئت‌های صلح در دستور کار کمیته امداد کردستان قرار گرفت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان با اشاره به اینکه 72 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد کردستان هستند، گفت: تشکیل هیئت‌های صلح در دستور کار کمیته امداد کردستان قرار گرفت.

انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد  و دادگستری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان دیروز، 16 آبان در نشست با معاون توسعه حل اختلاف کردستان با استقبال از تشکیل هیئت‌های صلح در کمیته امداد استان گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد کردستان، نزدیک به ۷۲ هزار خانوار با ۱۶۰ هزار نفر، معادل ۱۵.۲ درصد کل جمعیت استان کردستان را دارا می‌باشند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت صلح یاران و ترویج صلح و سازش در جامعه، سبب کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی در دادگستری و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با دعوت از خیرین و نیکوکاران استان تأکید کرد: منابع کمیته امداد برای خدمت رسانی به اقشار کم بضاعت محدود است و می طلبد که خیرین در این زمینه ، کمیته امداد را یاری کنند.

بهادر اسدی، معاون توسعه حل اختلاف استان در ادامه این جلسه گفت: این معاونت در راستای کمک به مددجویان این نهاد با تشکیل هیئت‌های صلح، از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و گشایش از مشکلات این قشر از جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی افزود: امضای این تفاهم‌نامه موجبات توانمند کردن مددجویان در معرض آسیب مانند زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد کم بضاعت محلات کم برخوردار و حاشیه‌نشین را فراهم می‌کند.

معاون توسعه حل اختلاف استان تأکید کرد: تعامل و هم‌افزایی دادگستری و کمیته امداد در زمینه حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان می‌تواند آثار و‌ برکات ارزشمندی در پی داشته باشد.

یادآور می‌شود؛ تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت توسعه حل اختلاف استان کردستان و کمیته امداد استان در راستای توسعه صلح و سازش، تشکیل هیئت‌های صلح در این اداره و حمایت حقوقی و قضایی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌ امضا رسید.

انتهای پیام
captcha