امام رضا(ع) مقوم جریان جبهه حق است
کد خبر: 4180744
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

امام رضا(ع) مقوم جریان جبهه حق است

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» گفت: اگر بخواهیم ارتباط تعالیم امام رضا(ع) و علوم روز را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که این دو امر ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارد، زیرا خود امام رضا(ع) مقوم جریان جبهه حق است.

سومین کنفرانس بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نعمت‌الله فیروزی دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 17 آبان، در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم ارتباط تعالیم امام رضا(ع) و علوم روز را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که این دو امر ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارد، زیرا خود امام رضا(ع) مقوم جریان جبهه حق است، لذا در دوره بعد از شهادت امام موسی کاظم(ع)، تشیع دچار اتفاقات جدیدی شد و جریان‌های متفاوتی در آن زمان شکل گرفت که امام رضا(ع) این جریان‌های باطل را با مقاومت از بین برد و ساماندهی کرد. 

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا(ع) تصریح کرد: کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز، تجلی علوم انسانی اسلامی با حال و هوای مطالعات بین رشته‌ای است. یعنی اگر بخواهیم برای سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) شعار کلانی طراحی کنیم باید بگوییم در این کنگره به دنبال مطالعات علوم انسانی مبتنی بر سیره و تعالیم حضرت رضا(ع) هستیم. 

فیروزی در خصوص فراگیرترین موضوعات در مقالات این کنگره، بیان کرد: تا امروزه بالاترین تعداد مقالاتی که در این کنگره‌ها نوشته شده است، حول دو محور بوده است. نخستین محور در خصوص جایگاه، حفظ و تکریم خانواده بوده است که مقالات بسیار خوبی دریافت شده است و نکته مهم آن، این است که در این مقالات از فرمایشات حضرت استفاده زیادی شده است و صرفا به بیان علوم انسانی و روانشناسی بسنده نشده است. محور دوم نیز در خصوص اشتغال، ضرورت اشتغال و اشتغال مفید بوده  که بسیار مقالات تاثیرگذاری است.

وی در خصوص ارزیابی مقالات گفت: در بین مقالاتی که برای ما ارسال می‌شود، گروه ارزیابی کنگره هیچ مقاله‌ای را رد نمی‌کند، بلکه زیر نظر اساتید ایرادات و اشکالات این مقاله‌ها بیان می‌شود و اگر نویسنده‌ آن مقاله بتواند اشکالات آن را برطرف سازد، آن مقاله به مرحله بعدی راه می‌یابد. 

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز در خصوص آثار خارجی و پیش‌بینی آنان از تعداد دریافت آثار افزود: تاکنون از سه کشور آثار دریافت شده است که نویسنده این آثار از بصره، لبنان و پاکستان بوده‌اند. همچنین در سال گذشته حدود ۲۶۰ مقاله دریافت شده است که برای امسال دریافت ۶۰۰ مقاله پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha