دشمن به دنبال القای واژه نتوانستن و نشدن است
کد خبر: 4180897
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰
احمد وحیدی:

دشمن به دنبال القای واژه نتوانستن و نشدن است

وزیر کشور با اشاره به اینکه دشمن به دنبال القای واژه نتوانستن و نشدن است، گفت: با وجود همه فشارها و تحریم‌ها ایران اقتصاد نهم دنیاست اما باور عمیق داریم که ما می‌توانیم از نظر اقتصادی به یک نقطه بسیار مطمئن برسیم، همان‌گونه که در موضوعات دیگر به نقطه مطمئن دست یافتیم.

احمد وحیدی، وزیر کشور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد وحیدی، وزیر کشور شامگاه ۱۸ آبان‌ماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال‌و‌بختیاری در شهرکرد با اشاره به توسعه و اقتصاد کشور، اظهار کرد: موضوعات اقتصادی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال از سوی مقام معظم رهبری تبدیل به شعارهای اقتصادی سال شده است البته این مسئله نشان می‌دهد که کشور از بسیاری از مراحل عبور کرده است.

وحیدی با اشاره به فرصت‌های مناسب در بخش اقتصاد کشور، تصریح کرد: طی چندین سال گذشته بیانات مقام معظم رهبری موجب شکفتگی خاصی در حوزه علم و دانش شد و به جایی رسیدیم که در زمینه علم جزو پنج کشور اول دنیا قرار داریم، از طرف دیگر با پای کار آمدن جوانان بر این ضعف فایق آمدیم و درخشش را شاهد بودیم.

وزیر کشور بیان کرد: ما در حوزه اقتصاد نیز از گردنه‌های مسائل اقتصادی با سرعت بیش‌تری عبور خواهیم کرد، البته این موضوع را قبول دارم که همه فشارها و تلاش‌های دشمن متمرکز بر تحریم اقتصادی است و در عین حال تحریم‌های دیگری نیز وجود دارند.

وی در خصوص اینکه چرا برخی نمی‌خواهند اقتصاد ما رشد کند، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای دل در گرو آمریکا دارند، دشمنان امیدوار بودند که فروپاشی اقتصادی، خرد شدن با فشار حداکثری اقتصاد و تورم چهار رقمی رخ دهد اما هیچ کدام محقق نشد، آیا همین مسائل کافی نیست که دشمن را زمین بزند. 

وحیدی با تأکید بر این مردم سیطره دشمنان را نپذیرفته‌اند، اضافه کرد: چاره‌ای جز حل مسائل و مشکلات به دست خود ما نیست، مگر در دفاع مقدس روی پای خود نایستادیم، مگر قبول ندارند که آمریکا نمی‌تواند فکر حمله به ایران را کند.

تلاش‌های دشمنان در خرد کردن اقتصاد کشور 

وزیر کشور گفت: با همه فشارها و تحریم‌ها ایران اقتصاد نهم دنیاست، باور عمیق داریم که ما می‌توانیم از نظر اقتصادی به یک نقطه بسیار مطمئن برسیم، همان‌گونه که در موضوعات دیگر به نقطه مطمئن دست یافتیم، همچنین برای گفتمان‌سازی و تزریق این فرهنگ‌ها، خود مردم نقش‌آفرین هستند.

وحیدی افزود: در نقطه مقابل، دشمن به دنبال القای واژه نتوانستن و نشدن است، روزی محصولی را به ایران نمی‌دادند، اکنون به جایی رسیدیم که آن محصول را با کیفیت بهتر و در مدت چهار سال ساخته‌ایم، در حقیقت القای يأس مربوط به لشگر شیطان و القای امید از سوی لشگر الهی است. 

وی گفت: در چهارمحال و بختیاری برند جوشکاران هفشجان برندی شبه جهانی است، مهم ترویج ظرفیت‌هاست، زنجیره‌های ماهیان سردابی، بادام، پوشاک و پتروشیمی مسائلی شدنی هستند اگر با حوصله این اتفاقات بیفتد اوضاع تغییر خواهد کرد.

وحیدی در ادامه گفت: نقدینگی بزرگ در بانک‌ها بزرگ‌ترین فرصت اقتصادی است، در غیر این صورت نقمت است، در حقیقت برابر با نقدینگی می‌توان کار تعریف کرد، البته باید برای استفاده از ظرفیت‌های موجود اندکی تفکر صورت گیرد.

به گفته وی، باتوجه به ورود کم بازار سرمایه در سرمایه‌گذاری لازم است بازار سرمایه بیش از این در حوزه سرمایه‌گذاری وارد شود، از طرفی لازم است زنجیره تأمین منابع مالی توسط دست‌اندرکاران انجام شود، می‌توان گفت در کنار زنجیره ارزش، زنجیره کردن مسائل اقتصادی مهم است.

وزیر کشور افزود: در چهارمحال‌وبختیاری  قطعا ظرفیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید روی این مسائل ظرفیت‌سنجی و تمرکز انجام شود.

وی گفت: اینکه فکر کنیم دولت موظف به انجام همه کارهاست، فرهنگ اشتباهی است و نباید بیش از حد به دولت تکیه کرد، زیرا ظرفیت‌های شما بیش‌تر است، باید سرمایه‌گذاران شناسایی و نقدینگی در بانک‌ها فعال شوند.

ظرفیت‌های استان در اقتصاد

وحیدی تأکيد کرد: در صورتی که بخواهید رشد اتفاق بیفتد باید همه امور باهم رشد کنند، باید اقتصاد مردمی باشد.

وی اضافه کرد: چهارمحال‌و‌بختیاری ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید آن‌ها را زنده کنیم، زیرا شما بیش از هر کسی نیازها را می‌شناسید، باید راه‌های شکفتگی یافت شوند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بحث زنجیره ارزش راهبردی مسئله‌ای است که در استان نسبت به آن ترغیب صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در حوزه ماهیان سردابی و بادام این زنجیره شکل گرفته است، در حوزه عسل نیز این ظرفیت وجود دارد و نتیجه این اقدام می‌تواند بسیار بیش‌تر برای مردم و اقتصاد مردم آورده به همراه داشته باشد و در صورت لزوم می‌توان این محصول را با سایر محصولات جایگزین کرد.

وحیدی با اشاره به تولیدات بخش آبزیان استان، گفت: در صورتی‌که فاصله حوضچه‌های ماهی به ۱۰۰ متر برسد قطعا تولید هشت برابر افزایش می‌یابد، البته با رعایت ملاحظات زیست محیطی که با چرخش آب منجر به آلودگی آب رودخانه نشود.

وزیر کشور بیان کرد: مباحثی در حوزه بانک مرکزی در خصوص تعهدات ارزی بیان شد که درخواست داشتند بتوانند اختیار عمل بیش‌تری داشته باشند. این از جمله موضوعاتی است که با رئیس بانک مرکزی مطرح خواهد شد، ممکن است چارچوب‌هایی روان‌تر برای این کار داشته باشند که باید این مسئله در حوزه بانک مرکزی دنبال شود.

انتهای پیام
captcha