حمایت قاطع از فلسطین و غزه وظیفه کشورهای اسلامی است
کد خبر: 4180934
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

حمایت قاطع از فلسطین و غزه وظیفه کشورهای اسلامی است

امام جمعه کرمان وظیفه کشورهای اسلامی را هم حمایت قاطع از فلسطین و غزه دانست و گفت: مجامع بین‌المللی که حرف از حقوق بشر می‌زنند وظیفه قطعی، جدی و حتمی دارند هر چه زودتر جلوی این نسل کشی در فلسطین را بگیرند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۱۹ آبان‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسن تهرانی‌مقدم و روز بزرگداشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی به سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی ایران از مترقی‌ترین قانون‌های دنیا است که در آن هم از چهارچوب شرع و هم از تجربه‌های موفق بشری استفاده شد.

وی با اشاره به روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه»، افزود: متأسفانه این روز در قالب شعار مانده و امروز می‌بینیم که چگونه از علم و فناوری سواستفاده می‌شود و علم تبدیل به بمب‌هایی شده که بر سر مظلومان عالم می‌ریزد و بمب‌های اتم بخشی از جغرافیای کره خاکی را به آتش کشید.

امام جمعه کرمان ادامه داد: امروز این جنایات و نسل‌کشی در باریکه غزه رخ می‌دهد که هر روز ده‌ها نفر از مبارزان فلسطینی که عمدتاً از مردم بی‌دفاع و زنان و کودکان هستند، به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه مبارزان فلسطینی چندین دستاورد بزرگ در تاریخ ثبت کردند که نخستین آن نشان دادن اتمام بازدارندگی اسرائیل غاصب بود، اظهار کرد: دومین دستاورد این است که سیاست این رژیم جعلی برای کشاندن جنگ به خارج از سرزمین‌های اشغالی نیز شکست خورد و در خود سرزمین‌های اشغالی جنگ به‌صورت جدی شروع شده است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: با عملیات شجاعانه و جوانمردانه مبارزان فلسطین، مشروعیت دفاع از فلسطین و حق فلسطین در سرزمین‌های اشغالی برای ملت‌های بیدار و آگاه دنیا روشن شد و آنها حق را به اسرائیل نمی‌دهند بلکه این حق برای فلسطین و فلسطینی‌ها محفوظ است که باید از سرزمین خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه بر خلاف خواست اسرائیل امروز صدای دفاع از فلسطین در اروپا، آمریکا و همه کشورهای دنیا شنیده می‌شود، افزود: برای همیشه در تاریخ ثبت شد که طوفان الاقصی کاملاً فلسطینی است؛ آنها (اسرائیل و آمریکا) با حجم وسیعی از تبلیغات می‌خواستند این عملیات را به کشورهای دیگر نسبت دهند اما هر کدام از کشورها، مجامع بین‌المللی و ملت‌ها در برابر آنچه در این نسل کشی اتفاق می‌افتد وظیفه دارند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان با تأکید بر اینکه مجامع بین‌المللی که حرف از حقوق بشر می‌زنند وظیفه قطعی، جدی و حتمی دارند هر چه زودتر جلوی این نسل کشی و وحشی‌گری را بگیرند، تصریح کرد: آنها نباید تماشاچی باشند اما متأسفانه چنین چیزی برای دفاع از فلسطین را نمی‌بینم.

امام جمعه کرمان در پایان، وظیفه کشورهای اسلامی را هم حمایت قاطع از فلسطین و غزه دانست و اظهار کرد: جبهه مقاومت نیز وظیفه هوشمندانه خود در دفاع از مردم مظلوم را ادامه دهد تا فکر نکنند غزه تنها است. انسان‌های آزاده در دنیا نیز باید حرف خود را به گوش جهانیان برسانند و اگر مجموع این اقدامات سرعت بگیرد رژیم جعلی و غاصب مستأصل شده، هر چه زودتر شکست را می‌پذیرد و در آینده نزدیک شاهد پیروزی نهایی جبهه مقاومت خواهیم بود.


انتهای پیام
captcha