رتبه نخست صنایع ‌دستی کشور از آن کهگیلویه‌وبویراحمد شد
کد خبر: 4181332
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

رتبه نخست صنایع ‌دستی کشور از آن کهگیلویه‌وبویراحمد شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کهگیلویه‌وبویراحمد از کسب رتبه نخست صنایع ‌دستی این استان در سطح کشور خبر داد.

صنایع ‌دستی کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی صنایع دستی استان، سعید طالبی‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کهگیلویه‌وبویراحمد شامگاه، 20 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بررسی‌های وزاتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه‌وبویراحمد با کسب بیشترین امتیاز در کشور اول شد.

وی بیان کرد: احیای رشته‌های منسوخ ‌شده صنایع‌ دستی، ثبت ملی روستا‌های صنایع ‌دستی، مستندنگاری، اشتغال ایجاد شده در حوزه صنایع‌ دستی از جمله شاخص‌های تحقق‌ یافته در حوزه صنایع ‌دستی استان بوده است.برگزاری دوره‌های آموزشی در شهرستان‌های استان با هدف رونق تولید و اشتغال‌زایی برای مردم از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کهگیلویه‌وبویراحمد راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در مناطق روستایی استان را از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در استان برشمرد و گفت: برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی ۵۰۰ میلیون‌ تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت‌ شده است.

انتهای پیام
captcha