توکل و توسل؛ دو رمز موفقیت حافظ قرآن کارآفرین
کد خبر: 4181688
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
23 آبان؛ روز جهانی کارآفرین

توکل و توسل؛ دو رمز موفقیت حافظ قرآن کارآفرین

یک حافظ قرآن که در حوزه کارآفرینی نیز فعالیت دارد، گفت: توکل و توسل دو رمز موفقیت و ورودم به عرصه کارآفرینی است.

اسماعیل حسنی، کارآفرین و حافظ کل قرآن‌کریماسماعیل حسنی، کارآفرین و حافظ کل قرآن‌ کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: در تابستان‌ها با شرکت در کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به سمت حفظ این کتاب آسمانی ترغیب پیدا کرده و همین برایم انگیزه‌ای شد تا با علاقه‌ای که داشتم همت کرده و در ۱۵ سالگی با تحصیل در حوزه علمیه به‌صورت شبانه‌روزی حفظ قرآن را شروع کنم که در مدت یک سال حافظ قرآن شدم.

این کارآفرین و حافظ‌کل قرآن‌ افزود: با حضور شبانه‌روزی در حوزه علمیه شرایط به نسبت سخت بود و همچنین دوری از خانواده برایم سخت‌تر ولی با دیدن پیشرفت خود سختی‌های مسیر به چشم نیامد و آسان شد. برای شروع حفظ قرآن شرایط خاصی نیاز نیست، همین که فرد با توکل به خدا و علاقه و پشتکار خود پیش رود کافی است. ناگفته نماند که داشتن مشوق‌ نیز باعث پیشرفت فرد می‌شود که مشوقان اصلی من والدینم بودند که با حمایت‌های همه‌جانبه خود من را در مسیر پیشرفت تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به اینکه توکل و توسل دو رمز موفقیت و ورودم به عرصه کارآفرینی است، بیان کرد: حفظ قرآن برکت را در زندگی سرازیر کرده و موجب می‌شود پله‌‌های موفقیت را به سرعت بالا بروید.

این حافظ قرآن در خصوص آیه‌ای ‌که سرلوحه زندگی خود قرار داده است، گفت: آیه 40 سوره توبه «نباید غمگین شوی، همانا خدا با ماست» همیشه قوت قلب من بوده و با آن آرامش گرفته و تمام سختی‌ها را فراموش می‌کنم.

حسنی در خصوص کار خود و شروع کارآفرینی‌‌اش تصریح کرد: از طریق یکی از دوستان با مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند آشنا شدم و کار خود را حدود پنج ماه است که در زیست‌بوم دانشگاه شروع کرده‌ام و فعلاً به‌صورت فردی کار می‌کنم و قطعاً در این یک‌ ماه نیرو جذب خواهیم کرد. ما در کارگاه به تولید انواع سرویس خواب، چرم‌کوبی درب، تولید انواع پاف فلزی و چوبی، اجرای روف گاردن و اجرای انواع لمسه و دیوارکوب می‌پردازیم.

این کارآفرین و حافظ کل قرآن‌ افزود: خوبی این کار این است که تمام کارهایی که انجام می‌دهیم در اینجا به استان‌های دیگر هم ارسال می‌شود. با وجود همه سختی‌ها و موانعی که دارد باز هم فضای خوبی که دانشگاه در اختیارمان قرار داده باعث شده تا بتوانیم کار کنیم، اما دغدغه مالی بزرگ‌ترین مشکلی است که ما با آن روبه‌رو هستیم، چراکه با توجه به تورم بازار، گرانی اجناس و متریال مانعی برای پیشرفت ما در این حوزه است.

وی با بیان اینکه همان‌طور که کارآفرینم، دانشجو نیز هستم، گفت: با برنامه‌ریزی و داشتن پشتکار همه کارها درست پیش می‌رود، تنها لازم است عزم خود را جزم کرده تا به‌سوی موفقیت بتوان گام برداشت و از سختی‌های مسیر نیز درست عبور کرد.

انتهای پیام
captcha