پوستر هفته کتاب در تویسرکان رونمایی شد
کد خبر: 4181844
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

پوستر هفته کتاب در تویسرکان رونمایی شد

طی مراسمی پوستر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» در شهرستان تویسرکان رونمایی شد.

رونمایی از پوستر هفته کتاببه گزارش ایکنا از همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها دو دسته‌اند که برخی در راستای مباحث تحقیقاتی و مهارتی به کتابخانه می‌آیند و اعضای امانت برنده کتاب نیز گروه دیگر را تشکیل می‌دهند؛ به امانت بردن بیش از 36 هزار و 556 نسخه کتاب توسط شش هزار و 100 عضو کتابخانه نشان از فرهنگ بالای کتابخوانی در بین اعضای کتابخانه‌های شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند از کتابخانه‌های تحت وب دیجیتال موجود در شهرستان استفاده کنند، گفت: بالاترین آمار امانت بردن کتاب در شهرستان متعلق به کتابخانه رضی‌الدین آرتیمانی است. بیش از ۵۰۰ فعالیت فرهنگی در شهرستان توسط اداره کتابخانه‌ها رقم خورده که ۱۰۱ فعالیت آن در هفته کتاب برگزار می‌شود، ساخت کتابخانه شهرک قائم تویسرکان و مرکز مطالعات محققان در کتابخانه سرکان از برنامه‌های پیش روست.

زارعی با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین کتابخانه استان در تویسرکان در سال ۱۳۴۳ تأسیس شده است، افزود: باید تلاش کنیم ضریب نفوذ کتابخوانی را در جامعه با راهکارهای مختلف رسانه‌ای، معرفی مشاهیر، معرفی منابع اطلاعاتی و... افزایش دهیم. لازم است ترویج فرهنگ مطالعه در فضای رسانه با محتواسازی انجام شود، در حال زمینه‌سازی استفاده از کتاب‌ بریل و ۱۵ هزار کتاب صوتی برای افراد نابینا هستیم تا اجتماع‌پذیری این افراد را بیشتر کنیم و جذب نابینایان و کم‌بینایان را در کتابخانه داشته باشیم.

وی اعلام کرد: محفل قرآنی و ادبی، اعزام کاروان دانایان برای مناطق محروم، طرح کتابت قرآن کریم و جشنواره کتابخوان هدهد برتر در هفته کتاب برگزار می‌شود. 

در ادامه حسین افشاری، فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه کتابداران از پایه‌ریزان فرهنگی در جامعه هستند، گفت: در زمينه عفاف و حجاب در شش ماهه اول سال در استان به شکل کلی برخورد شد و تنها پیشنهاد محتوایی  مسابقه کتاب عفاف و حجاب برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ورود به حوزه پیدا کردن چرایی رعایت حجاب از مهمترین اهداف این مسابقه‌ بود، بیان کرد: اگر می‌خواهیم، اهیمت دانش افزوده شود مطالعات عمقی باید داشته باشیم. در شهرستان کارهای خوبی در مباحث فرهنگی انجام شده است و رضی آرتیمانی ما را هم‌پای حافظ، سعدی و باباطاهر می‌شناسند. شهرداران در خصوص واریز نیم درصد کتابخانه‌ها توجه ویژه داشته باشند. تخصیص بودجه سفر ریاست جمهوری صددرصد است، ساخت کتابخانه استاندارد را در دور دوم سفر جزء پیشنهادات شهرستان قرار می‌دهیم.

یادآور می‌شود، در پایان از پوستر هفته کتابخانه‌ها در محل کتابخانه میررضی تویسرکان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha