انس‌ با کتاب نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد
کد خبر: 4182236
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

انس‌ با کتاب نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد

مدیر‌کل کانون استان گیلان با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه کتاب از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است، گفت: انس‌ با کتاب، نقش ‌به‌سزایی در حضور هدفمند و مدیریت ‌شده آینده‌سازان در فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

مهرواره در مسیر دانایی بر بال کتاب در کانون پرورش فکری کودکان

به ‌گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان، مهرواره «در مسیر دانایی، بر بال کتاب» با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در قالب معرفی فعالیت‌های خلاقانه، هدف‌مند و نشاط‌بخش کتاب‌محور، تجلیل و قدردانی از مروجان توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و همچنین، مربیان و اعضای کتاب‌خوان کانون در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت برگزار ‌شد.

سید‌جلیل میرعظیمی، مدیر‌کل کانون استان گیلان با اشاره به اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی از منظر دین مبین اسلام اظهار کرد: نزول قرآن کریم با تأکید بر واژه «بخوان»، بیانگر جایگاه مطالعه و دانش‌افزایی است.

وی با اشاره به ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جوامع پیشرفته، افزود: افزایش سرانه مطالعه کتاب، از شاخص‌های توسعه‌یافتگی بوده، لازم ‌است برای ادامه ‌یافتن روند رو‌به رشد کشور، جایگاه کتاب در سبد خرید خانواده‌ها افزایش یابد.

میرعظیمی با اشاره به اهمیت مأنوس‌سازی نسل کودک و نوجوان با کتاب در کنار فراگیری فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گفت: انس‌ با کتاب، نقش ‌به‌سزایی در حضور هدفمند و مدیریت ‌شده آینده‌سازان در فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان با اشاره به تشریح برنامه‌های کانون در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، فعالیت‌های کانون به عنوان یک مجموعه فرهنگی کتاب‌محور است، لذا ارائه برنامه‌های مبتنی بر کتاب و کتاب‌خوانی و به‌روز‌رسانی منابع مطالعاتی، از اولویت‌های کانون پرورش فکری است.

وی با اشاره به اجرای پویش «در مسیر‌دانایی، بر بال کتاب»، تصریح کرد: این حرکت‌فرهنگی با هدف غنی‌سازی کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون صورت‌ می‌گیرد، برهمین‌ اساس نیز همزمان با روز ادبیات ‌کودک و نوجوان امسال، 13 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان افزوده‌ شده و در هفته کتاب و کتاب‌خوانی سالجاری  نیز حدود سه هزار جلد از تازه‌های کتاب برای مراکز کانون استان ارسال‌ می‌شود.

میرعظیمی راه‌اندازی پویش «کلاس، یک کتابخانه» را از دیگر اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر توسعه عدالت‌ فرهنگی و آموزشی و همچنین خدمات رسانی به کودکان و نوجوانانان روستایی و مناطق کم‌‌برخوردار شهری دانست و افزود: در همین راستا کتابخانه‌های مدارس با اهدای کتاب از سوی کانون راه‌اندازی‌ می‌شود.

انس‌ با کتاب نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به برگزاری مرحله استانی بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 27 تا 29 آبان در گیلان، از اعضای کانون به همراه خانواده‌هایشان و مربیان برای همراهی با این رویداد ‌فرهنگی ‌هنری دعوت کرد.

وی با اشاره به وضعیت کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین و غزه، گفت: رخداد‌های ناگوار این روز‌های فلسطین این نوید را می‌دهد که ان‌شاءالله به‌زودی شاهد نابودی صهیونیست‌های غاصب و آزاد‌سازی قدس شریف‌ باشیم.

پونه ‌نیکوی، شاعر و نویسنده هم در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در جمع آینده‌سازان، اظهار کرد: ذوق و شوق دیدار کودکان بر روی صندلی‌‌های قرمز کانون، برایم خاطر‌انگیز و مایه خوشحالی ‌است. روزی روی همین‌صندلی‌ها شاهد صحبت و خوانش شعر مربی‌ کانون‌ بودم و آن‌چنان ‌برایم لذت‌بخش و خاطره‌انگیر‌ شد که در عرصه نگارش و سرودن شعر گام برداشتم.

این عضو پیشین مرکز شماره یک کانون انزلی حضور در کانون را زمینه‌ساز تعلق خاطر به مطالعه و کتاب‌خوانی عنوان‌کرد و افزود: آن‌روز‌ها کتاب‌هایم را به چمدان مادر تکیه می‌‌دادم و از این وسیله به‌عنوان کتاب‌خانه استفاده‌می‌کردم؛ بعدها با تلاش‌فراوان صاحب‌کتاب‌خانه شدم و این‌روز‌ها، «کتاب‌ و کتاب‌خانه» بخش مهمی از زندگی‌ام شده است.

انتهای پیام
captcha