خانه احسان در 10 محله یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 4184027
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

خانه احسان در 10 محله یزد راه‌اندازی شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان یزد از اجرای طرح تحول توانمندسازی محلات در این استان خبر داد و گفت: در 10 محله با ایجاد «خانه احسان» خدمات لازم ارائه می‌شود.

علی‌اکبر محمدپناه، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر محمدپناه، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان یزد، امروز، چهارم آذرماه در رویداد رسانه‌ای «جام امید» با اشاره به اقدامات انجام شده در بنیاد برکت گفت: در قالب این بنیاد، فعالیت‌های عمرانی و اشتغالزایی صورت می‌گیرد که ساخت مدارس برکت از آن جمله بوده و لذا 16 مدرسه احداث شده و 11 مورد دیگر در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در زمینه اشتغالزایی نیز در سال 1401، بیش از 3700 طرح اشتغال خُرد و خانگی ایجاد که 8500 نفر مشغول به کار شدند. در قالب حمایت از صنایع بزرگ نیز اقدامات به صورت مشارکتی و تسهیلات صورت گرفته است و لذا آمادگی هرچه بیشتر در این زمینه وجود دارد.

محمدپناه اضافه کرد: در قالب بنیاد احسان نیز اجرای طرح سفره‌های همدلی صورت گرفته که در این زمینه نیز بیش از 50 هزار بسته معیشتی توزیع و در دستور کار قرار دارد. همچنین پویش‌هایی در مناسبت‌های مختلف اجرا شده که می‌توان به پویش همدلی، مشق احسان، دلگرمی و نسیم احسان اشاره کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه جوانی جمعیت به طرح «لبخند مادری» اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح از زوج‌هایی که فرزند سه قلو به بالا داشته باشند،با اختصاص پوشاک و سیسمونی به ارزش 6 میلیون تومان و کارت هدیه حمایت می‌شود. همچنین زوج‌های نیازمندی که سه فرزند بیشتر داشته باشند، نیز در قالب همین طرح حمایت خواهند شد.

محمدپناه حمایت از زوج‌های نابارور، بیماران صعب‌العلاج و سرطانی و ... را از دیگر اقدامات برشمرد و به ارائه خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: بیش از 3500 نفر به صورت رایگان از خدمات دندانپزشکی  بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به طرح تحول توانمندسازی محلات 2020 بیان کرد: در استان یزد 56 محله کم‌برخوردار داریم که از این تعداد 10 محله در قالب این طرح و خانه احسان، خدمات ویژه دریافت خواهند کرد. در همین راستا در محلات کم‌برخوردار و به کمک اهالی محل، خانه احسان ایجاد و اداره می‌شود و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با ظرفیت محله حل و در برخی موارد به صورت استانی مورد رقع خواهد شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به احداث 1200 واحد در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: 500 واحد به صورت ویلاسازی و 700 واحد به صورت آپارتمانی احداث می‌شود. همچنین 326 واحد ویلایی در مهریز و 350 واحد آپارتمانی در شهر یزد تا دهه فجر تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha