ترویج فرهنگ خیررسانی با پویش «هر شب جمعه مثل اربعین»
کد خبر: 4184553
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

ترویج فرهنگ خیررسانی با پویش «هر شب جمعه مثل اربعین»

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی احیای مواکب حسینی با اشاره به اجرای پویش «هر شب جمعه مثل اربعین» از مواکب، هیئت‌ها، تشکل‌ها، مساجد پایگاه‌های بسیج و ... برای پیوستن به این پویش دعوت کرد.

اجرای پویش«هرشب جمعه مثل اربعین» باهدف ترویج فرهنگ خیررسانیبه گزارش ایکنا به نقل از معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، سیداحمد مطلبی، مسئول کانون فرهنگی تبلیغی احیاء مواکب حسینی علیه‌السلام با اشاره به اینکه پویش «هرشب جمعه مثل اربعین» با هدف ترویج فرهنگ خیر رسانی شکل گرفته است، گفت: با توجه به آثار ویژه‌ای که این پویش در مرحله اجرا داشت، تمام نهادهای مردمی و دولتی در سطح ملی و بین‌الملل دست به دست هم دادند تا رویداد بزرگی را نه فقط در کشور بلکه در تمام نقاط دنیا رقم بزنند. 

مطلبی اظهار کرد: اربعین توانسته تمام ملت‌ها، ادیان مذاهب و حتی سلیقه‌های مختلف را با رویکرد رحمت عام زیر پرچم امام حسین علیه‌السلام جمع کند پس باید آن را فراتر از زمان و مکان خودش توسعه‌داد. لذا شب‌های جمعه ایام زیارتی امام حسین علیه‌السلام زمان خوبی است تا تمام مردم رویدادی مانند خدمت رسانی ایام اربعین را به وسعت تمام دنیا رقم بزنند که در این فرض، فرهنگ زیبای اربعین از حد و حصر زمانی و مکانی خارج خواهدشد و شاهد آثار برکات اربعین به صورت هفتگی شده و در ضمن، این طرح عامل رشد سالیانه مراسم باشکوه اربعین خواهد‌بود.

وی ادامه داد: در این پویش هر فرد یک فعالیت ویژه اجتماعی و فرهنگی را برای گسترش و ترویج فرهنگ حسینی انجام می‌دهد و این عرض ارادت‌ها و تعظیم شعائرها در جهت تعالی جامعه می‌تواند چنان جلوه‌گری کند که تمام هیمنه و نقشه‌های دشمن را در هم بشکند.

اجرای پویش«هرشب جمعه مثل اربعین» باهدف ترویج فرهنگ خیررسانی

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی احیاء مواکب حسینی علیه‌السلام افزود: برای مثال راه اندازی مواکب ساده در هر محله و پذیرایی و یا کمک رسانی به قشر کم برخوردار، سالمندان، بیماران محله و شهر و ... می‌توان زمینه‌ای ایجاد کند تا ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، منطقه و محله را هم پای کار آورد و مجالس توسل، خطابه، یادواره‌های شهدا و ... را در اماکن عمومی و پر رفت و آمد برگزارکرد.

مطلبی با اشاره به اینکه در مساجد، هیئات، پایگاه‌های بسیج، حسینیه‌ها، مدارس و ... می‌توان با بهره مندی از حداقل امکانات و خلاقیت‌هایی که وجود‌دارد، گام‌های موثری برای رفع مشکلات حوزه‌های معرفتی و اجتماعی برداشت، اظهار کرد: در زمانی که ظلم تمام دنیا را در برگرفته و رحم از بین رفته برپایی این موکب‌ها به صورت هفتگی می‌تواند رحمت و مهربانی از دست رفته را در جامعه احیاء کرده و اسباب ترویج فرهنگ مهدوی در عالم را فراهم کرد.

اجرای پویش«هرشب جمعه مثل اربعین» باهدف ترویج فرهنگ خیررسانی

وی با تأکید بر این موضوع که امام حسین علیه‌السلام و عاشورا متعالی‌ترین اثر فرهنگی خداوند است، تصریح کرد: زمانی که مردم با اتفاق رحمت عام، مانند اربعین و عاشورا مواجه می‌شوند جذب حداکثری رخ خواهدداد و زمینه جذب به اهل بیت علیهم‌السلام بیشتر خواهد شد و این وصال آثار عظیمی خواهد داشت.

مطلبی با اشاره به اینکه تاکنون 400 موکب در استان خراسان رضوی و 600 موکب در کل کشور به این پویش پیوسته و فعال هستند، اظهار کرد: از تمامی هیئت‌ها، تشکل‌ها، مساجد پایگاه‌های بسیج، حلقه‌های صالحین، مراکز فرهنگی، مدارس، کسبه، اصناف مختلف و تمامی مجموعه‌های فرهنگی مردمی و دولتی در این امر مهم دعوت به عمل می‌آید تا با توان ویژه و مضاعف به صورت مستمر با گفتمان سازی نسبت به اجرا و عملیاتی شدن این پویش گامی بزرگ بردارند.

یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان برای ارتباط با این پویش می‌تونید عدد سه را به سامانه پیامکی 90001045  ارسال و جهت اهدای نذورات نیز می‌توانند کلمه نذورات را به سامانه پیامکی 90001045 ارسال کنند.

اجرای پویش«هرشب جمعه مثل اربعین» باهدف ترویج فرهنگ خیررسانی

انتهای پیام
captcha