از خرافات دوری کنید و سراغ آیات بروید
کد خبر: 4184598
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی:

از خرافات دوری کنید و سراغ آیات بروید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی با هشدار نسبت به استفاده از سحر و طلسم گفت: خرافات را کنار بگذارید، دین اسلام بر پایه بصیرت جلو می‌آید نه خرافات، خیلی مواظب باشید خصوصاً در دوران آخرالزمان شیعه مبتلا به خرافات و ذکر و سحر و طلسم و استخاره‌های غیب‌گو شده است، قرآن و اهل‌ بیت(ع) و عقلانیت را از دست ندهید. 

از خرافات دوری کنید و سراغ آیات و روایات برویدبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی، تولیت حوزه علمیه مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی، ششم آذرماه در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در این حوزه، اخلاص را عامل اصلی رسیدن حضرت زهرا(س) به اوج مقامات معنوی دانست و گفت: صحبت از وجود مبارک حضرت فاطمه(س) است، صحبت از شخصیت باعظمتی است که الگوی همه بشریت و هر انسانی بوده که می‌خواهد به سمت کمال حرکت کند. 

وی ادامه داد: در آخرالزمان بشر نیازمند چنین الگویی است؛ این الگو طی ۱۸ سال راه‌های صدساله را طی کرده است، اما کدام مقام والای حضرت در اوج بود که حضرت توانست این‌گونه ره صدساله را یک‌ شبه طی کنند. خیلی‌ها صدسال عمر می‌کنند ولی به درد جامعه و خودشان نمی‌خورند، اما یک زن ۱۸ سال عمر کرده و هنوز از او باعظمت یاد می‌شود و الگوست. 

این استاد حوزه با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: یکی از ویژگی حضرت مربوط به وقتی است که در خانه پدر بود و مادر را از دست‌ داده بود، با این‌ حال حضرت یکی از بهترین فرزندان پدر بود تا جایی که رسول خدا(ص) با آن عظمت وجودی نسبت به ایشان می‌فرماید: ام‌ابیها «مادر پدر خویش»؛ برخی فرزند خوبی هستند، اما همسر خوبی نیستند و این عیب بزرگی است، اما حضرت زهرا‌(س) در همسرداری نیز در اوج بودند که حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) درباره ایشان می‌فرماید: یار واقعی و یاری‌دهنده من زهراست.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به ما آموخت که زیر شکنجه و کشته‌ شدن فرزند باید از امام و ولایت دفاع کرد و پای ولایت ایستاد و حتی در فرزندداری نیز حضرت در نقش مادر بهترین مادر است. 

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در بدترین شرایط خفقان بعد از پیامبر(ص) جریان نفاق حاکم شد و کسی جرئت مقابله نداشت، اما حضرت زهرا(س) به میدان آمد و دسیسه‌های دشمن را برملا کرد. از نظر سیاست نیز حضرت بسیار سیاسی وارد شدند و جریان نفاق را برملا کردند و در آن جوی که مولا را غریب گیر آورده بودند خطبه فدکیه را خواندند که از نظر علمی هم قوی وارد شدند و در اوج آن بحث توحید را بیان کردند. 

عظمت زن در اسلام و دسیسه دشمن برای برهنگی زنان

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی به دسیسه دشمن برای برهنگی زنان در جامعه اشاره و بیان کرد: دشمن از نقش حضرت زهرا(س) فهمید که یک بانو می‌تواند بدترین جامعه را در مدتی کوتاه نجات بدهد، برای همین دشمن شعار زن، زندگی، آزادی را در دهان زنان انداخت و برهنگی را برای عیاشی خودش ترویج داد تا این زن برهنه دیگر نتواند در جامعه تأثیرگذار باشد و نتواند آن نقش زهرایی را اجرا کند.

وی تصریح کرد: زن در اسلام عظمت دارد، اما دشمن آن‌ها را فریب داد که به خیابان بیایند و بگویند ما می‌خواهیم برهنه باشیم و شعار زن و زندگی و آزادی را برای طراحان عیاش این شعار بر زبان جاری کردند؛ دشمن از طریق زنان می‌خواهد انحراف را در جامعه ایجاد کنند و مردان هم بی‌غیرت شوند تا دیگر پهلوانی پیدا نشود که از ناموس دفاع کند.

حسینی افزود: اصلاً این تنبلی مردان مؤمن و متدین است که باعث شده خواهران و دختران متدین و باحجاب و نخبه نتوانند دانشگاه بروند یا اینکه جرئت چادر سرکردن را نداشته باشند، در بین روحانیت هم کسی که معمم شده هرگز نباید در پوشیدن لباس شل و سفت شود و لباس را در بیاورد برعکس باید با لباستان پرچم باشید و دشمن از شما بترسد نه اینکه شما بترسید. هر کس در هر شغلی که هست باید متدینانه در میدان باشد، دانشجو در دانشگاه و کاسب در کاسبی متدین باشند.

این استاد حوزه اخلاص را علت اصلی به اوج رسیدن حضرت زهرا(س) دانست و گفت: حضرت زهرا(س) در هر نقشی که داشت تراز اول بود؛ اما چه چیزی حضرت را به اوج رسانید که توانست ره صدساله را یک‌شبه برود، جوابش را حسین بن روح نوبختی از نواب اربعه داده است. از ایشان سؤال شد که پیامبر(ص) فرزندان دیگری هم داشت، اما چرا حضرت فاطمه(س) مشهور شد و اوج گرفت که ایشان گفتند به‌خاطر اخلاصش بود. چون حضرت زهرا(س) محو در خدا بود طوری که در سن کوتاه گویا ره صدساله را رفته بود. اخلاص حضرت زهرا(س) باعث شد حضرت را به اوج برساند، تا حدی‌ که ذاکرش خدا شد و خداوند در آیه اول سوره انسان فرمود: «هَلْ أَتَیٰ عَلَی الْإِنْسَانِ حِینٌ مِنَ الدَّهْرِ». 

تلاش دشمن برای دورکردن جوانان از اهل‌ بیت(ع) 

وی بیان کرد: مگر می‌شود کسی انسان باشد، ولی عاشق اهل‌ بیت (ع) نباشد، اما دشمن در فضای مجازی کاری کرده که جوانان اصلاً اهل‌ بیت(ع) را نشناسند و سمت اهل‌ بیت(ع) نیایند. هر جا هستید به مردم بگویید به حضرت زهرا(س) اقتدا کنند و همه این مقامات حضرت هم از اوج اخلاص بوده و همه می‌توانند به اخلاص زهرایی برسند و حداقل کمی از این اخلاص را کسب کنند. 

حسینی به راه کسب اخلاص اشاره و گفت: برای کسب اخلاص دیدن مخلصین اثر دارد و اگر یک‌ذره زهرایی شوید و اخلاص کسب کنید همه کارهایتان درست می‌شود، چون اقتدا به حضرت زهرا(س) اخلاص می‌آورد، یک‌ذره روی اخلاص کار کنید تا یک‌ذره خدا در زندگی‌تان وارد شود و هر چه اخلاص داشته باشید به همان اندازه کارتان درست می‌شود. امروز دشمن از اخلاص پیداکردن ما می‌ترسد، مرحوم آیت‌الله مجتهدی در اوج اخلاص بود و می‌فرمود اگر در یک جا به کسی تذکر و اندرزی دادید بعدش یک دلجویی هم کنارش بکنید. 

از خرافات دوری کنید

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی در پایان با هشدار نسبت به رفتن به سمت خرافات و سحر و طلسم گفت: بارها تذکر دادم که خرافات را کنار بگذارید، دین اسلام بر پایه بصیرت جلو می‌آید نه خرافات، خیلی مواظب باشید خصوصاً در دوران آخرالزمان شیعه مبتلا به خرافات و ذکر و سحر و طلسم و استخاره‌های غیب‌گو شده است، قرآن و اهل‌ بیت(ع) و عقلانیت را از دست ندهید. 

وی بیان کرد: در سحر و طلسم، صهیونیست‌ها اول هستند؛ چون از راه شیطانی وارد می‌شوند، در صورتی‌ که خیلی چیزها خیر ما نیست و خدا با پرده‌پوشی می‌خواهد به ما نرسد یا ما ندانیم، چون خیر ما در داشتن آن نیست، پس دنبال دانستنش نباشید و سمت خرافات نروید. اگر این خرافات در شیعه زیاد شود در مقابل نفرت و فقر هم زیاد می‌شود به‌جای این چیزهای عجیب‌ و غریب در خانه اهل‌ بیت(ع) و آیات و روایات بروید.

محسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha