نشست «تربیت نسل کتابخوان» در ملایر برگزار شد
کد خبر: 4184753
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

نشست «تربیت نسل کتابخوان» در ملایر برگزار شد

نشست «تربیت نسل کتابخوان» با ارائه مطالبی درباره فواید کتابخوانی و تأثیر آن بر ذهن و زندگی شخصی و اجتماعی، هفتم آذرماه در اداره تأمین اجتماعی شهرستان ملایر برگزار شد.

نشست تربیت نسل کتابخوان در ملایربه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مریم هنرجو، مسئول کتابخانه عمومی دانشجو ملایر در نشست «تربیت نسل کتابخوان» که روز گذشته، هفتم آذرماه در اداره تأمین اجتماعی این شهرستان برگزار شد، به بیان فواید کتابخوانی و تأثیر آن بر ذهن و زندگی شخصی و اجتماعی پرداخت.

وی گفت: در همه فرهنگ‌ها و کتاب‌هایی که برای تربیت نسل کتابخوان منتشر شده است بر موضوع کتابخوان بودن والدین تأکید شده و تأثیر آموزش عملی را مؤثرتر از هرگونه آموزش، گفت‌وگوی مستقیم دانسته‌اند. همچنین می‌توان با دخیل کردن سلیقه فرزند در انتخاب کتاب، حضور و همراهی در کتابخانه و جلسات برگزار شده مختص کتاب و ایجاد عادت مطالعه برای همه خانواده در ساعاتی مشخص در منزل، پیوند کتاب و زندگی به‌طوری که در حل مسائل روزمره با مطالعه کتاب به حل معضل پیش‌ رو پرداخته شود و این موضوع با حضور فرزندان صورت گیرد و به روند کتابخوان شدن فرزندان کمک کرد.

مسئول کتابخانه عمومی دانشجو ملایر در ادامه قصه‌گویی را یکی از کهن‌ترین ابزارها در ارتباط و انتقال ادبیات دانست و افزود: از روزگاران قدیم در فرهنگ ما نقالی و قصه‌گویی برای روایت قهرمانی‌ها و حکایت‌ها استفاده می‌شد، قصه‌گویی کارکرد روانی و تربیتی نیز دارد، از این‌رو قصه‌گویی یکی از بهترین شیوه‌های ارتباطی برای ایجاد رابطه با فرزندان در سنین کودکی از بدو تولد تا حدود 10 سالگی است.

وی از والدین حاضر در جلسه خواست که با توجه به اصول ارائه شده در مورد فن قصه‌گویی و خلاقیت در آن برای فرزندان خود قصه‌گویی کنند.

انتهای پیام
captcha