نماینده‌ خداترس ماندگار می‌شود
کد خبر: 4185151
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

نماینده‌ خداترس ماندگار می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شهید مدرس نماینده‌ای شجاع بود و تنها به منافع اسلام و مردم فکر می‌کرد، شهید مدرس حرف اسلام و مردم را مطرح می‌کرد و همین مهم باعث ماندگاری این نماینده شجاع شد؛ نماینده‌ای ماندگار خواهد شد که خدا ترس باشد.

امام جمعه همدان به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز دهم آذرماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: انسان باید تلاش کند در زمینه اخلاص، رشد پیدا کند و عمل خودش را از ریا پاک کند این انسان به سعادت می‌رسد و باید دینداری و اخلاص برای پروردگار باشد.

وی با تأکید بر اینکه لذت‌های دنیوی همراه با رنج است، افزود: دنیا محلی برای گذر به آخرت است و باید مراقب بود که لذت‌های دنیوی شما را از آخرت باز ندارد و باعث نشود که انسان آخرتش را فدای دنیایی که زود گذر نکند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به حضور رئیس دیوان عدالت اداری در استان همدان در هفته جاری اشاره کرد و گفت: این حضور و سفر تخصصی بسیار ارزشمند بود و برای حل معضلات مردم قابل تقدیر بود، پیشنهاد می‌کنیم تا دیگر مسئولان در سطح ملی و وزرا نیز چند روز را در استان‌ها برای حل مردم مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه مسکن از مشکلات اساسی مردم همدان است که نیازمند اقدام جدی مسئولان خصوصاً وزارت راه و شهرسازی برای حل آن هستیم، تصریح کرد: برخی مشکلات مانند طرح جامع شهری و برخی از مشکلات در سطح استان قابل حل نیست و در پیچ و خم وزارت‌خانه‌ها معطل مانده است و این سفرهایی که وزرا دارند در حل این مشکلات مؤثر خواهد بود و حضور وزرا در استان‌ها و شهرستان‌ها به تحقق عدالت نزدیک‌تر است.

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از شئون مردمی بودن استقرار وزرا در استان‌ها برای حل مشکلات مردم است، گفت: گاهی از موارد مشکلات در استان قابل حل نیست و بهتر است به استان‌ها اختیارات لازم داده شود و اینکه مسئولی از دور گزارش بشنود بسیار تفاوت دارد تا اینکه خود شخصا در میدان با مشکلات روبرو شود و گاهی از موارد کار قانونی است و نیازی هم به بودجه ندارد، اما ماه‌ها مردم معطل می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این سفرهای تخصصی وزرا و مسئولان کشوری با اولویت‌های استان نیز بهتر آشنا می‌شوند و امیدواریم از تشریفات ساختگی که بعضا برای برخی از مسئولان وجود دارد نیز عبور کنیم.

خطیب جمعه همدان با تأکيد بر اینکه در عرصه تبدیل وضعیت‌ نیروهای قراردادی به رسمی، باید به مسئله عدالت توجه شود، گفت: در کنار افرادی که دارای امتیازاتی بودند، برای عده‌ای که سال‌ها به صورت قراردادی در حال خدمت هستند و امتیازات خاصی ندارد نیز باید شرایط لازم در نظر گرفته شود و تبدیل وضعیت‌ها باید شامل همه افراد شود و محدود به عده‌ای خاص نباشد.

شعبانی گفت: از امروز شاهد صحنه جدیدی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه هستیم و مجددا حمله‌ها را آغاز کرده است و تجربه نشان داده هر جا جنایت بشری اتفاق افتاده نیروهای مقاومت قوی شده‌اند و دشمن باید بداند نتیجه جنایات شکست آنها است.

شعبانی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس گفت: شهید مدرس نترسید، او نماینده‌ای شجاع بود و تنها به منافع اسلام و مردم فکر می‌کرد، شهید مدرس حرف اسلام و مردم را مطرح می‌کرد و همین مهم باعث ماندگاری این نماینده شجاع شد و نماینده‌ای ماندگار خواهد شد که خدا ترس باشد.

وی ابراز کرد: باید از مجلس یازدهم که در عرصه اصلاح قوانین خوب عمل کردند تقدیر کنیم، البته انتقادهایی به این مجلس وجود دارد، که برای نقد آن نیز باید به بررسی وظایف قانونی مجلس بپردازیم.

خطیب جمعه همدان مردم همدان گلایه مندی‌هایی نسبت به وضعیت آب شرب دارند و گزارشاتی که از مسئولان است سلامت آب را تأیید می‌کند اما طعمی که آب دارد باعث برخی گلایه‌ها شده باید برای رفع آن تدبیر و علت آن نیز برای مردم به درستی تبیین شود.

وی همچنین بر توجه به جامعه معلولان تاکید کرد و افزود: بسیاری از افراد جامعه معلولان، دارای توانمندی‌هایی هستند که باید این ظرفیت‌ها توسط مسئولان کشف، به کار گرفته و حمایت شود.

انتهای پیام
captcha