پویش «بخشایش فاطمی» در گلستان آغاز شد
کد خبر: 4185955
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
با هدف کمک به آزادی زندانیان غیرعمد

پویش «بخشایش فاطمی» در گلستان آغاز شد

رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز پویش بخشش فاطمی با هدف کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و گسترش فرهنگ صبر و گذشت از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا سالروز ولادت ایشان در گلستان خبر داد.

آزادی زندانیان جرائم غیر عمدبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز پویش «بخشایش فاطمی» با هدف کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و گسترش فرهنگ صبر و گذشت در استان خبر داد و گفت: در قالب این پویش که از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز و تا سالروز ولادت ایشان ادامه دارد، همکاران ما در شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش سفیدان برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان، پادرمیانی می‌کنند.

آسیابی ادامه داد: در این پویش بخشی از تمرکز بر تلاش برای اخذ رضایت در پرونده‌های مهم به‌ویژه پرونده‌های قصاص است.

رئیس کل دادگستری گلستان به برگزاری پویش «به حرمت امام حسین(ع) می‌بخشم»، هم اشاره کرد و گفت: در قالب این پویش هم که از ابتدای ماه محرم تا اربعین حسینی برگزار شد، اولیای دم در 5 پرونده قصاص به حرمت امام حسین‌(ع) از اجرای قصاص منصرف شدند و محکومان را بخشیدند.

آسیابی افزود: همچنین در 39 پرونده نیز، شاکیان با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و به حرمت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، گذشت کردند و سبب آزادی 39 مددجو شدند.

وی گفت: پویش‌های «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» و «سیره مهدوی بخشش علوی» از جمله تلاش‌های ستاد صبر استان برای ترویج فرهنگ صبر و صلح و سازش است.

انتهای پیام
captcha