۲ محکوم به قصاص نفس به حرمت حضرت زهرا(س) رهایی یافتند
کد خبر: 4186277
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
در شاهرود

۲ محکوم به قصاص نفس به حرمت حضرت زهرا(س) رهایی یافتند

مدیرکل دادگستری سمنان با بیان اینکه ۲۰ ماه پیش، دو نفر اقدام به قتل یک زن شاهرودی کردند و در نهایت حکم قصاص نفس صادر و در آستانه اجرا قرار گرفت، از کسب رضایت اولیای دم در آغازین روزهای پویش «به حرمت حضرت زهرا(س) می‌بخشم» خبر داد.

جعفر عبدالهی مدیر کل دادگستری استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، محمدجعفر عبداللهی، مدیرکل دادگستری استان سمنان، 15 آذرماه با بیان اینکه ۲۰ ماه پیش، دو نفر اقدام به قتل یک زن شاهرودی کردند و در نهایت، حکم قصاص نفس صادر شد و در آستانه اجرا قرار گرفت، گفت: در اولین روزهای پویش «به حرمت حضرت زهرا(س) می‌بخشم» ولی دم محکومان را بخشید و رضایت بی‌قید و شرط به‌دست آمد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شعبه دوم کیفری یک شاهرود، بیان کرد: نکته قابل توجه این پرونده، اظهار ادب و ابراز ارادت ولی‌ دم به ساحت قدسی حضرت زهرا(س) است که موجب گذشت از قصاص شد و محکومان بدون پرداخت هیچ وجه مابه‌ازایی از قصاص رهایی یافتند.

مدیر‌کل دادگستری سمنان با تأکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون با احتساب این پرونده در شهرستان شاهرود، کسب رضایت از اولیای دم برای هشت محکوم به قصاص نفس حاصل شده است، یادآور شد: این شهرستان در زمره شهرهای فعال استان در این زمینه است که امید است فرهنگ غنی عفو و بخشش و کینه‌توزی برتری یابد و آیین رحمت معارف اسلامی فراگیر شود.

انتهای پیام
captcha