دادگاه‌های صلح در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4186748
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

دادگاه‌های صلح در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان از فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در استان کرمان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافته‌اند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای قضایی استان کرمان که به میزبانی معاونت توسعه حل اختلاف استان برگزار شد، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۲ هزار و ۹۸۷ فقره پرونده در کرمان با صلح و سازش مختومه شده است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۵۳ هزار و ۱۵۵ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است، افزود: از ابتدای سال ۱۴ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافته‌اند.

وی از فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف، ضرورت دارد تمام مدیران قضایی تدابیر لازم را برای اجرایی شدن این قانون در استان کرمان اتخاذ کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان بر ساماندهی مؤسسات داوری، میانجی‌گری و هیئت‌های صلح در استان کرمان از سوی معاونت توسعه حل اختلاف تأکید کرد و گفت: موضوع ارتقای کیفیت رسیدگی‌ها باید در داوری‌ها در دستور کار قرار گیرد زیرا نقش داوری و میانجیگری در جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دادگستری مؤثر است.

انتهای پیام
captcha