بخشش قاتل ۱۹ ساله به حرمت حضرت فاطمه زهرا(س) در کرمان
کد خبر: 4187047
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

بخشش قاتل ۱۹ ساله به حرمت حضرت فاطمه زهرا(س) در کرمان

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان از آزادی یک محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت حضرت زهرا(س) می‌بخشم» خبر داد و گفت: قاتل جوان در سال ۱۴۰۰ به علت اختلاف و نزاع با مقتول درگیر و او را به قتل رسانده است.

پویش به حرمت حضرت فاطمه زهرا(س)به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیرابراهیمی، معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان از آزادی یک محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت حضرت زهرا(س) می‌بخشم» خبر داد و گفت: قاتل جوان در سال ۱۴۰۰ به علت اختلاف و نزاع با مقتول درگیر و او را به قتل رسانده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که قاتل به دلیل سن کم در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شد، با پیگیری‌های شورای حل اختلاف کانون و تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین طرفین این پرونده، خانواده اولیا دم به حرمت حضرت زهرا(س) از حق شرعی و قانونی خود گذشت نموده و به این جوان نادم زندگی مجدد اهدا کردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مهمترین عامل محکومان به قتل که کنترل نکردن لحظه‌ای خشم و تباهی زندگی خود و دیگران است، افزود: اگر انسان نتواند در لحظه خشم، بر احساسات خود کنترل داشته باشد ممکن است دست به اقدامات خشونت‌باری زده و موجب آسیب رساندن به خود و دیگران و یا حتی موجب مرگ افراد بی‌گناه و سالها حسرت شود. لذا لازم است همه به‌ویژه جوانان در مواقع خشم خونسردی خود را حفظ نموده و کمتر به تشنج نزدیک شوند.

این مقام قضایی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از پرونده‌های قتل به علت حمل و استفاده از سلاح سرد است و به طور قطع عدم همراه داشتن سلاح سرد می‌تواند یکی از علل تأثیر‌گذار در کاهش پرونده‌های قتل عمد و وقوع جنایت شود زیرا همراه داشتن سلاح سرد موجب وسوسه لحظه‌ای و عدم اختیار تصمیم‌گیری عاقلانه و در نتیجه پشیمانی دائمی خواهد شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن پویش‌های معنوی و به حرمت ائمه اطهار(ع) تاکنون تعداد زیادی از محکومان به قصاص از چوبه دار رهایی یافته‌اند؛ به طوری که در استان کرمان با اجرایی شدن پویش‌ها موجبات رهایی ۱۸ اعدامی از طناب دار فراهم گردیده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان در پایان گفت: پویش به حرمت حضرت زهرا(س) بخشیدم به منظور ترویج فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت هم‌زمان با ایام فاطمیه و به همت ستاد صبر مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه آغاز و تا سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ادامه دارد و امید است با اجرایی شدن این پویش زمینه آزادی تعداد زیادی از محکومان به قتل فراهم شود.

انتهای پیام
captcha