رفع مشکلات 5 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شیراز
کد خبر: 4187817
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

رفع مشکلات 5 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شیراز

در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از شهرک صنعتی شیراز، مشکلات 5 مجموعه صنعتی و تولیدی مورد بررسی گرفت.

بازدید مسئولان از شهرک صنعتی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به منظور گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی فارس امروز، 22 آذرماه از 5 مجموعه صنعتي و توليدي واقع در شهرک صنعتی شیراز بازديد کرد و مسائل و مشکلات این واحدها را مورد بررسی قرار داد.

در اين برنامه كه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و نيز مديران حوزه  اقتصادی و صنعتی استان نيز حضور داشتند، از شرکت واژه ماشين پاسارگاد، تولیدکننده ماشین‌آلات معدنی؛ شرکت ب.آ تولیدکننده غذاهای نیمه آماده؛ شرکت آریا سام، صادرکننده میوه و تره بار؛ شرکت دادگستران دنا، تولیدکننده تجهیزات پزشکی و شرکت فاتح صنعت کیمیا، تولیدکننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی بازدید شد.

محسن کوشش‌تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در حاشیه این بازدیدها، حضور جوانان تحصیل‌کرده، متخصص و با انگيزه در واحدهای تولیدی و صنعتی را جلوه زیبایی از شور و نشاط و تلاش آن‌ها براي عمران و آباداني  کشور دانست و گفت: مهم‌ترین سرمایه بخش صنعت، نیروی انسانی توانمند و جوانان تحصیل کرده و متعهد هستند که باید تلاش‌های آن‌ها را ستود و ارج نهاد.

وی با اشاره به بازديد از مجموعه صنعتي فاتح صنعت كيميا گفت: آنچه که نام این مجموعه را شایسته خود کرده است، محصولات تولیدی آن نیست بلکه نوع مدیریت آن است که توانسته یک مجموعه منسجم و مقتدر را برای حذف حلقه‌های وابستگی کشور در این صنعت متنوع فراهم کند.

معاون وزير كشور افزود: زیباترین بخش کار این واحد تولیدی، چهره‌های مصمم، بانشاط و با انگیزه‌ای است که در بخش‌های مختلف این مجموعه فعالیت دارند و سرمایه اصلی هم نیروهای توانمندی است که جذب شده‌اند.

کوشش تبار اظهار کرد: قطعاً اگر این مجموعه در چند حوزه متنوع و اثربخش حضور فعالانه و اثربخش نمی‌داشت، معلوم نبود که این رفتارهای سراسر ددمنشانه و ظالمانه، با صنعت ما چه کرده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خطاب به مدیران این واحد تولیدی گفت: مجموعه را گسترش دهید و محصولاتی تولید کنید که در صنایع اصلی کشور کاربرد دارد و برای همه ما و آینده کشور بسیار اعتماد به نفس به دنبال داشته و امیدوار کننده است.

کوشش تبار افزود: جمهوری اسلامی باید یک جایی به یک پشتوانه محکم تکیه کند لذا باید به آینده نگاه کرد که آن تکیه‌گاه هم همین مجموعه‌هایی مانند فاتح صنعت و جوانان توانمندی است که آنجا کار و فعالیت دارند و  با سایر صنایع دنیا رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان فارس در جلسه کارگروه رفع موانع تولید اظهار کرد: در این جلسه مسائلی که امروز در جریان بازدید از فاتح صنعت کیمیا مطرح شد، مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

کوشش تبار افزود: این مجموعه هم از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند، هم ارزآوری دارد و هم حلقه‌های وابستگی را کم می‌کند، بنابراین نگاه ویژه‌ای به آن خواهیم داشت و مباحث مرتبط با آن را با جدیت در تهران پیگیری خواهیم کرد.

وي افزود: فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه تولیدی با فعالیت ۲۲ شرکت زيرمجموعه و تولید 400 محصول استراتژيك مصداق عینی و عملی تحقق شعار  «ما می‌توانیم» است که علی‌رغم وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های خصمانه دشمن، اقدامات اساسی را در راستای خودکفایی کشور و جلوگیری از خروج ارز برداشته است.

یادآور می‌شود، مجموعه صنعتی فاتح صنعت كيميا در شهرك صنعتی بزرگ شيراز يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه گروه فاتح است كه در زمینه طراحی و سـاخت تجهیزات ثابت است و با وسعت 150,000 متر مربع فضای کارگاهی وظرفیت سالانه 30,000 تن انواع تجهیزات در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پلنت‌های تولید برق، صنایع فولاد و سیمان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha