سران طوایف شیعه و سنی اقدام تروریستی در راسک را محکوم کردند
کد خبر: 4188146
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

سران طوایف شیعه و سنی اقدام تروریستی در راسک را محکوم کردند

درپی حمله تروریستی گروهک تکفیری- تروریستی جیش‌الظلم به مقر انتظامی شهرستان راسک،‌ سران طوایف شیعه و سنی در سیستان‌وبلوچستان با صدور بیانیه‌ای خواستار برخورد قاطعانه با این گروهک شدند.

شهدای حادثه تروریستی راسکبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سران طوایف شیعه و سنی با صدور بیانیه‌هایی ضمن محکومیت اقدام تروریستی گروهک جیش‌الظلم،‌ خواستار پیگیری دستگاه قضائی، نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد جدی با عوامل مخل امنیت در منطقه بخصوص مسببان این جنایت غیرانسانی شدند.
 
سردار مراد محمد جمشیدزهی بزرگ طایفه جمشیدزهی در بلوچستان ضمن محکومیت اقدام ناجوانمردانه گروهک معاند جیش‌الظلم، گفت: خبر شهادت مأمورین خدوم نیروی انتظامی شهرستان راسک بسیار جانسوز و غم انگیز بود، بی‌شک حفظ امنیت از مهم‌ترین ارکان جامعه بوده و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در اولویت امور قرار دارد و امروز جان‌فشانی و از خود گذشتگی سربازان حریم امنیت کشور در حفظ ثبات و آرامش جامعه ستودنی است.
 
عیدمحمد شاقوزایی از بزرگان طایفه شاقوزايی و رئیس آموزش و پرورش منطق توه نصرت آباد هم با صدور پیام تسلیتی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در به شهادت رساندن مامورین فراجا در مقر انتظامی راسک،‌ اظهار کرد: این جنایت خونین، بار دیگر عمق کینه‌ورزی و خصومت دشمنان را با امنیت مردم صبور و مقاوم ایران‌اسلامی نشان داده، اما حافظان نظم و امنیت پای سوگند مقدسی که برای حفاظت از کیان وطن در محضر خداوند متعال یاد کرده‌اند تا آخرین قطره خود ایستادگی کردند.
 
در قسمتی از پیام تسلیت حاج میرمحمدعلی میرمرادزهی از بزرگان طایفه میرمرادزهی آمده است: امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و دلاورمردان بی ادعایست که در اقصی نقاط کشور خاصاً مردم انقلابی استان سیستان‌و‌بلوچستان از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانب‌های خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و در این راستا، شهادت غیورمردان سبز پوش نیروی انتظامی شاهدی براین مدعا می‌باشد.
 
عبدالنبی کرد یکی از سران طایفه کرد در میرجاوه با غیر انسانی خواندن جنایات گروهک تروریستی جیش‌الظلم درپیام تسلیت طایفه کرد اظهار کرد: دستگاه قضا باید با عاملان جنایت تروریستی در مقر فرماندهی راسک برخورد قاطع کند،‌ بار دیگر فرزندانی رشید، دلیر، برومند و فداکار جان خود را در مسیر مقدس حفظ امنیت و آرامش جامعه و نثار کردند تا مجرمان نتوانند اخلالی در نظم و امنیت کشور ایجاد کنند.
 
محمدرضا سردار شهرکی معتمد و بزرگ طایفه شهرکی نیز با صدور پیام تسلیتی ضمن محکوم کردن اقدام ددمنشانه گروهک تروریستی جیش‌الظلم، درخواست پیگیری مجدانه دستگاه قضا، مامورین نظامی، انتظامی و امنیتی در خصوص شناسایی عوامل به شهادت رساندن حافظان امنیت و فرزندان انقلاب اسلامی ایران در مقر انتظامی شهرستان راسک، کرده است.
 
در بخشی پیام تسلیت محمدرضا سردارشهرکی آمده است: با توجه به این‌که نیروی انسانی بالاترین سرمایه در هر منطقه محسوب می‌شود جمهوری اسلامی باید با اقتدار کامل با گروهک‌ها مبارزه کند، همچنین ضروری است دولت پاکستان با قاطعیت با گروهک ها که در این کشور مستقر هستند برخورد کند و دیپلماسی قوی وزارت امور خارجه در این زمینه بسیار مهم است.
 
کردی مدیراجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ خاش هم در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام ضد انسانی گروهک جیش‌الظلم گفت: آری، بار دیگر شاهد ایثار و جان فشانی دلاورمردان و فرزندان مومن و متعهد کشور در لباس خادمین ملت در عرصه نیروهای انتظامی بودیم و این امر چهره زشت دشمنان قسم خورده نظام، انقلاب و وحدت مسلمین در این خطه را بیش از پیش عیان کرد، دشمن بداند ملت ایران ملت شهادت است و با جان و مال خود تا اخرین نفس از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع خواهند کرد.
 
جامعه شاهد و ایثار گر سیستان‌وبلوچستان نیز با محکومیت اقدام ددمنشانه گروهک جیش‌الظلم، با صدور بیانیه‌ای از دستگاه قضا و حافظان امنیت در استان خواست تا ضمن پیگیری موضوع شهادت پرسنل غیور فراجا در مقر انتظامی راسک،‌ نسبت به شناسایی عوامل این حادثه دردناک اقدام و برخوردی مقتدرانه با مخلان نظم و امنیت در استان سیستان‌وبلوچستان انجام دهند.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است: و باز شهدایی دیگر ، آری ! گناه شان،  تامین امنیت مردم بود، هجوم نامردانه گروهک هر از چندگاه و شهادت عزیزان ما، با توجه به پیشرفت و توسعه و حفاظت فیزیکی و الکترونیکی، هرگز قابل قبول نیست، اگر چه در دفاع جانانه از امنیت داخلی و حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی، نیروهای جان برکف ما حتی با تقدیم جان، همواره پای در رکاب بوده‌اند و هستند، لذا شایسته است مسئولین امر تدابیر و اقدامات تامینی خود را مضاعف نمایند و ریشه این جرثومه‌های فساد و ضد امنیت داخلی و خارجی را خشکانده و بیش از پیش امنیت را به نظام اسلامی هدیه نمایند.
 
سردار حاج احمدرضا سیاهانی سرطائفه ایل سیاهانی استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز با محکومیت اقدامات کور و تروریستی گروهک جیش‌الظلم، گفت: جان فشانی و ایثار انسان‌های فداکار و جان برکفی که همواره در جهت رسیدن به مقام رضای الهی برای خدمت به مردم و تامین امنیت ملت بزرگ ایران تلاش و مجاهدت می‌نمایند و در این راه از زیباترین و شیرین‌ترین موهبت الهی یعنی جان خود می‌گذرند، در تاریخ این سرزمین همچون تصویری روشن در دیدگان این ملت نقش بسته است، چرا که شهادت هنر مردان است.
 
طایفه بزی هم با محکوم کردن اقدام ددمنشانه گروهک تکفیری تروریستی جیش‌الظلم در به شهادت رساندن فرزندان ایران اسلامی و حافظان نظم و امنیت در شهرستان راسک، خواستار برخورد قمتدرانه با این گروهک از خدابی‌خبر شد.
 
در بخشی از پیام تسلیت این طایفه آمده است: اقدامات کور تروریستی درشهرستان راسک که منجر به شهادت تعدادی از مدافعان امنیت و مجروح شدن تعدادی از عزیزان گردید باعث تألم و تأثر شدید جمعیت بزرگ طایفه بزی گردید، این حرکت بزدلانه تروریستی، بار دیگر خط باطل جهالت، حماقت تکفیری را بیش از پیش نمایان ساخت، دشمنان انقلاب اسلامی خواهند دید که این اقدامات، ذره‌ای در عزم و اراده پولادین ملت ایران اثر نخواهد گذاشت و پرچم جهاد و مبارزه همچنان برافراشته باقی خواهد ماند.
 
طایفه گزمه نیز با محکوم کردن حادثه دردناک حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقر انتظامی شهرستان راسک و شهادت جمعی از پرسنل فراجا، در بخشی از بیانیه‌ای که به این مناسبت صادر کرده،‌ آورد است: یقیناً شهادت هنر مردان خداست و سربازان جان بر کف ایران اسلامی در گوشه گوشه میهن عزیزمان بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا کشور را از گزند بدخواهان و بداندیشان در امان نگاه دارند و در همه حال پاسدار آرامش و امنیت مردم هستند. 
انتهای پیام
captcha