زمان برپایی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اعلام شد
کد خبر: 4189589
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

زمان برپایی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اعلام شد

رئیس دبیرخانه سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از تصویب برگزاری نمایشگاه قرآن در بازه زمانی اواخر اسفند و اوایل فروردین‌‌ماه سال آینده در شورای سیاستگذاری خبر داد و گفت: احتمال تغییر این زمان وجود دارد.

زمان اولیه برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن اعلام شد

طی روزهای گذشته خبرهای غیر رسمی از تاریخ اجرای سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منتشر شد که در آن به برگزاری این رویداد طی بازه زمانی 26 اسفندماه 1402 تا 10 فروردین‌ماه 1403 هجری شمسی، مطابق با 5 تا 18 رمضان 1445 هجری قمری، اشاره شده است.

محمدمهدی عزیززاده، قائم مقام معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: در حال حاضر شورای سیاستگذاری نمایشگاه قرآن این زمان را تعیین کرده، اما زمان قطعی، تابع وضعیت برگزاری نماز جمعه در مصلای تهران است.

وی افزود: در حال مذاکره هستیم تا اگر بتوانیم توافقات خوبی را با مجموعه ستاد نماز جمعه به عمل بیاوریم و نمایشگاه را در همین بازه زمانی برگزار کنیم.

عزیززاده با تأکید بر اینکه احتمال تغییر این زمان وجود دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه زمان برپایی نمایشگاه قرآن در روزهای پایانی سال است و در آن ایام با تراکم و فشردگی مواجه هستیم، لذا شرایط برپایی نمایشگاه در آن زمان به صورت مداوم در حال سنجش است.

بر اساس گزارش ایکنا، در صورتی که نمایشگاه قرآن، اواخر اسفندماه 1402 برگزار شود، شاهد برپایی دو دوره از این رویداد در یک سال خواهیم بود. دوره سی‌ام نمایشگاه قرآن فروردین‌ماه امسال برپا شد.

پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای سیاستگذاری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بر این موضوع که علاوه بر حفظِ ایده‌های اولیه و جهت‌گیری اصلی، باید جهت‌گیری‌های نو هم صورت گیرد، تأکید کرده بود.

وی همچنین در جلسه دیگری با موضوع نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به اهمیت حلقه‌های میانی در نمایشگاه قرآن، بر استفاده از حلقه‌های میانی که همان مردم هستند، تأکید کرد. وزیر ارشاد همزمانی ایام تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان را فرصتی برای بهره‌برداری بیشتر مردم از فعالیت‌های نمایشگاه قرآن برشمرد و بر توجه به ظرفیت مساجد و پایگاه‌های قرآنی در استان‌ها نیز تأکید کرد.

علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیش از این بر اهمیت نمایشگاه امسال از سال‌های قبل تأکید و بیان کرده بود؛‌ اتفاقات این روزهای غزه و فلسطین و اتفاق تلخ جسارت به ساحت قرآن کریم و همچنین رفتار شایسته رئیس جمهور در سازمان ملل و بالا بردن قرآن و بوسیدن کلام وحی، تصویر زیبایی را در اذهان به جای گذاشته که به این موضوعات باید توجه داشت.

دوره گذشته نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اوایل امسال از ۱۲ تا ۲۵ فروردین‌ماه همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) و با شعار «می‌خوانمت» برپا شد. مسئولان برگزارکننده نمایشگاه قرآن پیش از برگزاری این رویداد از اجرای ۴۰۰ برنامه و حضور ۲۱ کشور در وسعتی ۷۵ هزار مترمربعی خبر داده بودند. 

انتهای پیام
captcha